loading...
علویان هرات
صلوات بر محمد وال محمد دل را جلا می دهد


ali بازدید : 47 نظرات (0)

 

با توجه به این آمار، در سال 2010 جمعیت مسلمانان ایالات متحده به 2/6 میلیون نفر رسیده، این در حالی است که در سال 2000 این آمار فقط 1 میلیون نفر بوده است.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، جامعه شناسان اتحادیه آماری ادیان آمریکا گزارشی در مورد تغییر ترکیب مذهبی جمعیت ایالات متحده آمریکا در دوره سال 2000 تا 2010 منتشر کردند.
با توجه به این آمار، در سال 2010 جمعیت مسلمانان ایالات متحده به 2/6 میلیون نفر رسیده، این در حالی است که در سال 2000 این آمار فقط 1 میلیون نفر بوده است.
"دیل جونز" که گزارش خود را در کنفرانس شیکاگو ارائه داد اظهار داشت: «مهاجرت و گرایش به دین اسلام از سایر ادیان بیشتر بوده و همین امر منجر به رشد جمعیت مسلمانان در ایالات متحده آمریکا شده است.»
لازم به ذکر است که تعداد پیروان کلیسای کاتولیک روم در طول ده سال، 5 درصد برابر 9/58 میلیون نفر کاهش یافته است.
جونز در این مورد می گوید: «کاتولیک ها بزرگترین گروهی مذهبی است که تعداد کاهش پیروانش ثبت شده است.»
این مطالعه نشان داده است که تعداد پیروان مذهب پروتستان نیز کاهش یافته است./Reuters

 

 

ali بازدید : 44 نظرات (0)
فرشته ها به کمک مخالفان سوریه آمدند اظهارات عجیب مفتی وهابی عربستانی باعث اختلاف میان علمای وهابی شد. به گزارش سرویس دینی جام نیوز،"عادل الکلبانی" خطیب مسجد الحرام، ادعای "محمد العریفی" مفتی وهابی سعودی مبنی بر کمک "فرشته ها" به عناصر مسلح درمقابل ارتش سوریه را محکوم کرد. عادل الکلبانی با محکوم کردن داستان روایت شده از سوی محمد العریفی درباره نزول فرشته ها و جنگ آنها در کنار کسانی که آنها را "انقلابیون" سوریه نامید، تأکید کرد: «ای مردم فقط اندکی مغز خود را به کار بیندازید. آیا ارتش سوریه تا آن حد قوی است که فرشتگان نیز در برابر آن ناتوانند!» الکلبانی ادامه داد: «معنی آنکه گفته شده فرشته ها فقط برای سوری ها نازل شده اند چیست. چرا آنها برای لیبیایی ها نازل نشدند.» لازم به ذکر است محمد العریفی، مفتی وهابی سعودی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که فرشته ها برای کمک به مخالفان سوریه از آسمان نازل شدند./alalam
ali بازدید : 71 نظرات (0)
پدید آورنده : محمدشفق خواتی* ، صفحه 145 چکیده به موضع ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام)، از دو منظر می توان نظر افکند: یکی با این پیش فرض جا افتاده که وی در زندگی علمی خود همواره در تقابل با اهل بیت(علیهم السلام) بوده و به تعبیر برخی، در برابر اهل بیت(علیهم السلام) دکان گشوده بوده است. اما منظر دیگر آن است که اوراقی چند نیز از روابط دوستانه و متلمذانه ابوحنیفه با اهل بیت(علیهم السلام) برخوانده شود و حقایق غیر قابل کتمانی که درباره موضع شیعی گونه وی در منابع شیعی و سنی موج می زند، بازخوانی گردد. از آنجا که سالها بلکه قرنها از منظر نخست به موضع ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام) نگریسته شده، این نوشتار در پی آن است که یک بار هم از قله و فراز دیگری به این وادی نظاره کند و پرده از رخ برخی حقایق غبار گرفته برگیرد. واژه های کلیدی: اهل بیت(علیهم السلام)، امام باقر(علیه السلام)، امام صادق(علیه السلام)، صحابه، ابوحنیفه، بخاری، تشیع، اهل سنت و جماعت، حنفیان، علویان. مقدمه ابوحنیفه نعمان بن ثابت بن مرزبان زوطی در سال 80ق در کوفه و در خانواده ای اصالتاً کابلی به دنیا آمد.1 وی ابتدا به علم کلام روی آورد و با گروههـای گوناگون به مجادله و مناظره پرداخت و حلقه خاصی را در مسجد کوفه به وجود آورد. اما دیری نپایید که از علم کلام سرخورده شد و به علم فقه روی آورد و به حلقه فقهی حمادبن ابی سلیمان (م120ق) پیوست.2 او در سال 150ق در زندان بغداد درگذشت.3 ابوحنیفه در طول تاریخ فرهنگ اسلامی، بیشتر به عنوان فقیه اهل رأی مطرح بوده است. اما مکتب وی در برهه هایی از تاریخ، به عنوان مکتب دو بعدی شناخته می شده است؛ مکتبی که هم از نظام اعتقادی و هم از نظام فقهی برخوردار بوده است. اندیشه های کلامی ابوحنیفه در زمان خود وی اهمیت و شهرت بیشتری داشته و الهام بخش مکاتب متعدد کلامی گردیده است.4 آنچه در این مقال خواهد آمد، بررسی دیدگاه ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام) و مرجعیت دینی ایشان و.....
ali بازدید : 73 نظرات (0)
توهین کارشناس شبکه وهابی به علمای اهل سنت ؛ علمای حنفی مذهب اهل سنت، عقل ندارند! کارشناس شبکه وهابی کلمه گفت: «عالمان حنفی یا عقل ندارند و یا صد در صد خودفروخته اند چرا که می گویند ما با وهابیت و محمد ابن عبدالوهاب مخالفیم.» به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شبکه های وهابی در ادامه اختلاف اندازی ها و تیشه زدن به اساس اسلام و مسلمین، سیری جدید را در دستور کار خود قرار داده و هر از گاهی به ایجاد اختلاف میان فرقه ها و مذاهب اهل سنت می پردازند. در این راستا سجودی از کارشناسان شبکه وهابی کلمه، طی اظهاراتی به بررسی دلایل شهرت موسس فرقه ضاله وهابیت، محمد ابن عبدالوهاب پرداخته و علت اصلی آن را، تخریب قبور و بارگاه بزرگان بخصوص امامان شیعه دانست. وی سپس با ناراحتی تمام، از علمای حنفی مذهب اهل سنت که از مخالفان وهابیت می باشند، گله گذاری کرده و گفت: « عالمان پیرو مذهب ابوحنیفه، یا عقل ندارند و یا صد در صد خود فروخته اند. چرا که خود را مخالف وهابیت می نامند.» وی در ادامه افزود: «این عالمان حنفی مذهب، توسل به بزرگان دین را همچون شیعیان قبول داشته و با تخریب قبور امامان شیعه مخالف هستند.» وهابیت که نزد شیعیان و اهل تسنن به فرقه ای ضاله شناخته شده است، برای اینکه خود را از مسلمانان معرفی کند دست به هر کاری می زند. این در حالی است که اهل تسنن با تبری جستن از وهابیت، آنها را خارج از اسلام می دانند. در واقع سخنان کارشناس شبکه وهابی کلمه نیز ناشی از همین مطلب است.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
Profile Pic
سلام . در این وب ساده تحقیقی سعی میکنم انچه مربوط به دفاع از راه حق و صراط مستقیم است ارائه دهم . هیچ خصومت و کینه عامیانه با برادران اهل سنت ندارم و سعی میکنم از راه منطق و دلیل مخاطبان محترم را از خدمات علمی این وب بهرمند کنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آمريكائي ها در افغانستان چه چيزي را دنبال ميكنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 163
  • بازدید کلی : 9,162
  • کدهای اختصاصی
    ------------------ ----------------
    --------------- = --