loading...
علویان هرات
صلوات بر محمد وال محمد دل را جلا می دهد


ali بازدید : 68 نظرات (2)

 

از چندی قبل شایعاتی مبنی بر فعالیت گروه های مخالف ایران در هرات بر ر زبانها افتاده بود و برخی از کشورهای خارجی تلاش دارند تا در این راستا میان دوملت افغانستان و ایران اختلاف انداخته برخی از شهر های افغانستان از جمله هرات را به مرکز فعالیت های مخالفین ایران تبدیل نمایند.

گفته شده است تعدادی از مخالفین ایران که از اردوگاه اشرف در عراق اخراج شدند به افغانستان منتقل شده اند تا فعالیت های تخریبی علیه ایران را در کشور ما ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ما از شهر هرات ، در همین راستا از صبح امروز پنجشنبه پوسترهای متعددی در سطح شهر هرات پخش گردیده که از تشدید فعالیت های مخالفین دولت ایران حکایت دارد.

اینچنین رفتارهایی می تواند هرات به مرکز درگیری های ایرانی اعم از موافقین و مخالفین تبدیل کند که ضرر آن متوجه مردم مظلوم و زجر دیده هرات خواهد بود.
امید می رود که ارگان های امنیتی هرات بخصوص امنیت ملی اقدامات جدی بعمل آورند.

شبكه اطلاع رساني افغانستان

ali بازدید : 86 نظرات (0)

حضرت آیت الله العظمی محسنی(مدظله العالی) فرزند محمد میرزا محسنی در یک خانواده مذهبی و مومن شب جمعه پنجم ثور(اردبهشت) سال ۱۳۱۴ خورشیدی مطابق با۲۲ محرم الحرام سال ۱۳۵۴ قمری مساوی با ۲۶ اپریل ۱۹۳۶ میلادی در شهر قندهار به دنیا آمد. در سال ۱۹۴۹ میلادی با پدر بزرگوارش به پاکستان رفت.ودر پاکستان زبان اردو را آموخت.........

ali بازدید : 81 نظرات (0)

نويسنده :گفتارها و نوشتارهايى از آيت الله العظمی محسنى(دام ظله)                

       مترجم :    ---

 

       ناشر :    ادیان

 

       تاريخ نشر :    1386

 

تقریب مذاهب از نظر تا عمل

 

 

 
ادامه .............
ali بازدید : 74 نظرات (1)

متن سئوال 1145

اگر ما شیعیان بدون مهر سجده کنیم آیا نماز ما صحیح است؟

پاسخ معظم له :

سجده بر مهر واجب نيست، بلكه بر زمين (خاك ، ريك، سنگ ، و...) و آنچه كه از زمين ميرويد به شرط كه خوردني و پوشيدني نباشد.مانند علف.و همچنان سجده بر فرش، لباس و امثال اينها نيز جايز نيست.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

متن سئوال 1146 

عرض ادب احترام خدمت دانشمند محترم (آيت الله محسيني )اما بعد خدمت عرض شوداينكه برادران محترم اهل سنت ما بر اين عقيده اند كه درروز قيامت خداوند ديده ميشود وبر اين نكته هم اعتراف دارند كه خداوند جسم ندارد آيا چيز ي كه جسم نداشتهباشد ديده خواهد شد نظر شما ازنگاه مذهب جعفري در اين رابطه چيست با تشكر  (محمدحسين مددي الله دادايميل آدرس: *************

پاسخ معظم له :

خداوند در دنيا و آخرت ديده نميشود،و ديدن خداوند عقلاً محال است.و قرآن هم اين موضوع را بيان فرموده است. البته ما به عقيده برادران اهل سنت مان احترام ميگذاريم.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

متن سئوال 1147  

محمد ذ بيح: بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیکم در چند جای قرآن عظیم الشان به زنان اجازۀ کار و تجارت در خارج از منزل داده شده و تفسیر آنها چیست؟ايميل آدرس: **********

پاسخ معظم له:

زن اگر بي شوهر باشد، ميتواند با حفظ حجاب از منزل بيرون برود. و اگر شوهر دارد،بايد در بيرون رفتن از خانه از شوهر خويش اجازه بگيرد. مگر اينكه در موارد طاقت فرسا، ويا اينكه در نكاح شرط كرده باشد.كه براي كار، خارج از منزل برود.درقران دراين مورد چيزي نيامده است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

متن سئوال 1148 

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم

در افغانستان تعداد زیاد بانکها قرضه میدهند و در مقابل ده فیصد مفاد از مشتری حصول میدارند که بنام مایکرفایننس بانک یاد میگردند. وقتی سوال شود که آیا این مفاد سود نیست میگویند "نه ما این مبلغ را مصرف معاش مامورین کرایۀ بانک وغیره میکنیم"

در این مورد از جناب عالی دو سوال دارم.

1.حکم جناب عالی در بارۀ کسیکه از این نوع بانکها قرضه میگیرد چیست؟

2. حکم جناب عالی در بارۀ کسیکه در چنین بانکها کار مند است و معاش میگیرد چیست؟ آیا معاش شان حلال است یا حرام؟

3. در چند جای قرآن عظیم الشان در بادۀ ربا سخن گفته شده و تفسیرآن چیست؟ آیا میشود آن آیات را به بانکهای امروز نسبت داد؟ايميل آدرس : **********

پاسخ معظم له :

قرض مذكور جايز نيست،ده فيصد سود وربا است .

2- كاركردن در شعباتي كه كارسود دادن و سود گرفتن را ميكند جايز نيست.

3- تفسير آن زياده كرفتن است كه بانكهاي يكي از مصاديق آيات است.

يعني ايات زياده گيري افراد و موسسات را شامل ميشود.

ــــــــــــــــــــــــــــ

متن سئوال 1149 

محال است یک شی علت خودش بشود پس خدا چطور؟آیا فقط از روی مجبوری به وجود واجب الوجود ایمان بیاوریم یا اینکه واجب الوجود می تواند علت خودش بشود؟ ايميل آدرس : **********

پاسخ معظم له:

هيچ چيز ممكن الوجود علت وجودي خود نمي شود و عقلاً محال است،واجب الوجود علت نمي خواهد.وجود او ضروريست،ضروريات نياز به علت ندارد واين ممكن الوجود است كه نياز به علت دارد.خلاصه واجب الوجود علت ندارد نه اينكه علت وجودش خودش باشد.

ــــــــــــــــــــــــ

متن سئوال 1150 

درصورت كه مرد ميتواند ازدواج موقت نمايد مثلا مرد متحل از بدخشان جهت تحصيل به كابل آمده اگر اين مرد نكاح موقت نمايد پس خانم اين مرد چي كند در اين مدت؟ يا اين حق تنها براي مردان است. 

 ايميل آدرس: ***************

پاسخ معظم له :

فرق بين نكاح موقت و دائم درمورد سئوال شما وجود ندارد.زن در يك زمان بايد يك شوهر داشته باشد.و مرد ميتواند تا چهار زن بگيرد.و زن شوهر دار ازدواج موقت نمي تواند.

 

 

 
استفتاء

چهارشنبه، 6 آذر هزار و سیصد و هشتاد و هفت


سلام عليكم و رحمه الله

زوج معسر بوده و به تکلیف دادگاه ملزم به پرداخت مهریه به صورت قسطی شده است، با توجه به این که امروزه مهریه ها بسيار بالا است و پرداخت قسطی آن هم سالهاي مديدي كه بيشتر از عمر متعارف يك انسان است ، طول می کشد تا تمام شود، آیا با فرض باکره بودن و عدم مواقعه، زن حق دارد تا پایان قسط آخر تمکین نکند؟

ali بازدید : 75 نظرات (0)



به گزارش «شیعه نیوز» ، در تعرضی فجیع، یک مستبصر پاکستانی ربوده و بشدت شکنجه شد و جنایتکاران وهابی بدن وی را میخکوبی کردند!
«مولانا ذوالفقار» روحانی اهل سنت که چند ماه قبل به مذهب تشیع مشرف شده بود ۸ روز پیش از "اتوبان راولپندی" ربوده شده بود، نیمه های شب گذشته در کنار رود "ندی پور" واقع در "گجرانواله" پیدا شد؛ در حالی که بر تمام نقاط بدن وی میخ کوفته شده بود.
پپکر شکنجه شده این روحانی به بیمارستان منقل شد و وی پس از به هوش آمدن فاش کرد که به وسیله تروریست‏های تکفیری ربوده و به دست آنان ـ به سرپرستی یک مولانا وهابی ـ شکنجه شده است.

 

مولوی وهابی هم اکنون دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارد.



حمله به 4 شیعه پاراچناری

همچنین بعدازظهر دیروز 17 اردیبهشت ماه به وسیله نقلیه ای که از شهر شیعه‏نشین "پاراچنار" به "پیشاور" می‏رفت در نزدیکی منطقه "صده" در محله "سخی احمد شاه" مورد حمله واقع شد که طی آن ۴ تن زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. در این تهاجم 3 زن و تعدادی کودک نیز مورد حمله قرار گرفتند.
شیعیان پاکستان معتقدند، دولت پاکستان در تقویت و گسترش امنیت جاده‎ها و مناطق شیعیه نشین ناتوان است و تا کنون اقداماتی بازدارنده برای مقابله با گروههای تروریستی انجام نداده است.

شهادت یک شیعه در کویته

ساعتی بعد در "مستونگ" کویته، مغازه مکانیکی یک شیعه واقع بر خیابان "سبی" مورد حمله قرار گرفت و «آقای محمد علی مالک» صاحب این محل به شهادت رسید.شایان ذکر است که با گذشت تنها 7 روز از ماه جدید میلادی، 10 شهروند شیعه در پاکستان به شهادت رسیده و بیش از ۵ نفر نیز از حملات تروریستی جان به در برده ولی زخمی شده‏اند.

ali بازدید : 385 نظرات (0)
رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان، ترس از اسلام و شیعه هراسی را مهمترین توطئه دشمنان در کشور افغانستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محقق بعد از ظهر سه شنبه در همایش "دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان" که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ص) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز فصلی نوینی در افغانستان آغاز شده و فضای باز رسانه‌ای و سیاسی پیش آمده و حدود 10 تلویزیون متعهد داریم که وظیفه مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج اسلام را دارند.

وی افزود: جو اسلام هراسی و شیعه هراسی و مجاهده و هزاره هراسی از توطئه های دشمنان در افغانستان است و آن را ترویج می کنند و آنچنان بسیج شده اند که مردم را از روآوردن به اسلام بترسانند و بگویند اگر به اسلام روآورید همان وضعیت طالبان ایجاد خواهد شد.

محقق عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اساس همه فرایض اسلامی است اما دشمنان می خواهند آن را نماد بدبختی ما جلوه دهند، علمای اسلامی باید طوری این موضوع را تبیین کنند که امر به معروف و نهی از منکر برای ما افتخار شود.

اسلام با زیبایی معرفی شود

رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان گفت: علما باید اسلام را با چهره ای زیبا و قشنگ به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به سیاست شیعه هراسی در افغانستان بیان کرد: میلیاردها دلار در افغانستان برای ترویج ابتذال و جنگ خرج کرده‌اند اما ایران را متهم به دخالت در این کشور می‌کنند در حالیکه ایران جز ارسال کتاب و ... کار دیگری نکرده و نمی‌کند و ای کاش همه دخالتها از این نوع بود و افغانستان مهد کتاب و علم می‌شد.

محقق عنوان کرد: هر چه مایه افتخار برای ماست می‌خواهند مایه ننگ ما جلوه دهند در حالیکه مجاهدان شیعه و سنی افغانی مقابل رژیم شوروی ایستادند تا آنان را بیرون کردند.

وی افزود: علیه ما برنامه ریزی و حزب سازی شد و امروز بیش از 100حزب درست کرده اند تا جای احزاب جهادی را بگیرند اما ریشه احزاب جهادی محکمتر از گذشته شده است.

 
ali بازدید : 62 نظرات (0)

 


آیت‌الله جوادی آملی، در سخنانی به آثار مثبت و منفی موجود در عرصه مهدویت اشاره کرد و توجه همگان به ویژه جوانان را نسبت به آن ضروری دانستند. ایشان افزودند: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام‌(صلی الله علیه و آله) که در کتب شیعی و سنی وجود دارد، «هرکس که بمیرد و نسبت به امام زمان خود معرفت نیابد، به مرگ جاهلیت مرده است»؛ این نشان می‌دهد که حیات او نیز حیات جاهلیت بوده است.

.....

ali بازدید : 74 نظرات (0)

کتاب با خالق هستی(دخوشحالی پر لور گامونه) درحوزه  خودشناسي و خداشناسينوشته آقاى «جى پى واسوانى» از کشور هندوستان در تیراژ 1000 نسخه و 118 صفحه توسط دکتر ذبیح الله اقبال ترجمه  و به زینت چاپ آراسته و در اختیار مشتاقان  قرارگرفت.

 

مترجم کتاب فوق در خصوص انگیزه ترجمه این کتاب به زبان پشتو  آورده است: موضوعات اين کتب راجع به خودشناسي و خداشناسي است و موضوعات از نگاه روان شناسي مورد بررسي قرار گرفته است و هدف از ترجمه اين کتب اين است که براى جوانان از نگاه روان شناسي ثابت شود که واقعا اسلام دين فطرت است زيرا آقاى«جى پى واسوانى»نویسنده کتاب مسلمان نيست، اما تمام حرفهاى وى حرفهایى است که با تعليمات اسلامي سازگارند و اين خود نشانه اى از  برحق بودن و آسماني بودن تعليمات دين اسلام است. در اين کتب راجع به مصايب و مشکلات و فلسفه آن صحبت شده است و همچنان  زندگي پس از مرگ و مراحل مختلف زندگى پس از مرگ را با  ادبيات خوب بيان کرده است. و در اين کتاب تمام تعليمات اسلام از زبان  يک غير مسلمان بيان شده است و  مي گويد که مشکلات و ناگواريهاى زندگى ناشي از عملکرد خود ما است و خدا خيلى مهربانتر از آنست که بنده خود را در سختي ها گرفتار کند و همچنان خيلي از سختيها را بعنوان رحمت الهي براى رشد و تکامل انسان به اثبات رسانده است و همچنان  زندگى پس از مرگ بعنوان«زندگى پس از زندگى» تعبير شده است.

 

/uploads/d lor gamona 002_94139.jpg

ali بازدید : 64 نظرات (0)

چاپ كتابي با عنوان« بررسي خشونت در قرآن و عهدين» در افغانستان

 


کتابي تحت عنوان بررسي خشونت در قرآن و عهدين به قلم دكتر عبدالحميد محمدي در تيراژ 1000 نسخه و192صفحه توسط انتشارات بين المللي الهدي در افغانستان به زينت طبع آراسته و در اختيار علاقمندان قرارگرفت.

مؤلف کتاب با بهره گيري از آيات قرآن كريم و مقايسه آن با كتب ديگر اديان بُعد صلح طلبي و مسالمت آميز بودن مكتب اسلام را مورد بررسي و تحليل قرار داده و تهمت هايي را كه دشمنان اسلام به قرآن و اسلام زده اند را مردود و مطرود دانسته است.

همچنين مؤلف كتاب با توجه به آيات مختلف قرآن كريم پيرامون نهي كردن مسلمانان از ارتكاب قتل و كشتار بيگناهان آنرا نشانه رحمت و بركت دين مقدس اسلام دانسته و منطق اسلام و مسلمين را در صلح خواهي، مدارا و گفتگو دانسته و قرآن را منشور صلح خواهي جهاني عنوان نموده است.

 

/uploads/book 02_94640.jpg

ali بازدید : 82 نظرات (0)

به مناسبت ایام ولادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) ویژه نامه 41 صفحه با قطع جیبی در تیراژ 4000 نسخه توسط مرکز آموزشی ذوالفقار چاپ و در اختیار دوستان خاندان عصمت و طهارت قرار گرفت.

در این کتاب موضوعات شامل: شناسنامه حضرت فاطمه زهرا(س)، مختصری از زندگی نامه آن حضرت ولادت، دوران حیات آن حضرت و فضائل و سجایای اخلاقی حضرت زهرا(س) درج گردیده است.

کتاب فوق از منابع: کتاب چهارده نور پاک/ استاد عقیقی بخشایشی و کلیات تاریخ چهارده معصوم/ احمد امیری پور تهیه گردیده است و به عنوان منبع مسابقه بزرگ فاطمه شناسی که توسط مرکز فوق در ایام ولادت با سعادت آن حضرت برگزار می گردد مقرر گردیده است.

/uploads/image (1)_95705.jpg


ali بازدید : 41 نظرات (0)
یک مجمع فقه اسلامی در سودان، حکم سجده کردن ورزشکاران و تمارض جهت گرفتن پنالتی را اعلام کرد.
 

  مجمع فقه اسلامی در سودان سجده کردن ورزشکاران بر روی زمین را پس از شادمانی بخاطر پیروزی، به عنوان نوعی شکر برای خداوند جایز دانسته است.
این مجمع در ادامه خاطر نشان کرد: «پس از سجده شکر، بجا آوردن سلام واجب نیست و برای انجام آن نیازی به رو به قبله بودن نمی باشد.» این مجمع فقهی، سجده ای که بازیکنان فوتبال پس از رسیدن به گل یا پیروزی در زمین فوتبال انجام می دهند را در انتشار و تبلیغ اسلام سهیم می داند. این در حالی است که عده ای از علماء با انتقاد از این حرکت پرسیده بودند که مگر گل زدن یک نعمت است تا به خاطر آن شکر خدا بجا آورده شود؟ در همین راستا، دو عالم سعودی نیز، تمارض بازیکنان فوتبال برای گول زدن داور به جهت گرفتن پنالتی یا گرفتن ضربه آزاد به منظور رسیدن به گل، حرام دانستند.
"عبدالله مطلق" یکی از این دو عالم سعودی گفته است که این کار یک نوع گول زدن و دروغ گفتن است و حرام شرعی به حساب می آید و بازیکن زمانی که این کار را انجام دهد مرتکب گناه می شود مخصوصا زمانی که بازیکن به خدا سوگند یاد کند که در اینجا بازیکن مرتکب یکی از گناهان کبیره ای شده است که بر هر مسلمانی واجب است از آن اجتناب كند

جام نيوز

ali بازدید : 39 نظرات (0)
 
"کنعان"، نوزاد چهار ماهه مسیحی که بر اثر استنشاق هوای آلوده وغبارآلود روزهای اخیر شهر بغداد دچار خفگی شده بود به صورت معجزه آسایی حیات دوباره خود را بازیافت.
پدر نگران وی که به همراه یکی از دوستان شیعه خود به بیمارستان "الراهبات" در منطقه الکراده بغداد مراجعه کرده بود با پاسخ منفی پزشکان نسبت به وجود علائم حیات در این نوزاد مواجه شد.
پس از شنیدن این خبر، پدر با چشمانی اشکبار رو به دوست مسلمان خود می کند و می گوید: «برادر من احمد، تو همیشه از امام حسین(ع) و کرامات و معجزات وی سخن به میان می آوردی، اینک از تو می خواهم برای شفای فرزندم به امام حسین(ع) متوسل شوی.» احمد نیز به خواسته دوست خود پاسخ مثبت داد و دست ها را بالا برد و گفت: «خداوندا به حق اشکان حسین(ع) و به حق مادر وی حضرت زهرا(س) به این نوزاد رحم کن، بارالها به حق محاسن آغشته به خون سیدالشهداء و به حق آنچه بر قلب شکسته وی گذشت قلب این مسیحی را نشکن.» لحظاتی پس از این دعا نوزاد مسیحی بار دیگر شروع به نفس کشیدن کرد و زندگانی خویش را بازیافت.
منابع خبری عراق اعلام کردند مرد مسیحی اسم فرزند خود را به «برهان الحسین» تغییر نام داده است. / Abna
 
ali بازدید : 50 نظرات (0)

آنچه باعث خرسندی و شادباش می باشد این است که آوازه حق گرائی مردم دین دار افغانستان روز به روز بیشتر به گوش می رسد .

امسال در ایام فاطمیه که بیانگر سوگ خاندان ال محمد است در شهر بغلان مراسم ذکر مصیبت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها انهم در مسجدی با نام ان بانوی دوعالم برگزار شده است.

آقای موسوی امام جمعه ولایت بلخ طی سخنانی در این محفل معنوی به ذکر اوصاف ریحانه النبی زهرای مرضیه سلام الله علیها پرداخت.وی افزود تدوین این چنین برنامه های دینی برای ارج نهی به مقام بزرگان دین و انتقال مفاهیم اسلامی مفید است .

 

 

ali بازدید : 49 نظرات (0)

هرچه هم که فکر کنی چطور می شودکه سربازان آمریکایی چرا انقدر سنگ دل و بی رحم اند که به اطفال و زنان و مردم عادی هم رحم نمی کنند به جوابهای زیادی بر میخوری که از جمله این جوابها خوی درندگی انها است به خاطر ......

خون مار میخورند..

ali بازدید : 47 نظرات (0)

 

با توجه به این آمار، در سال 2010 جمعیت مسلمانان ایالات متحده به 2/6 میلیون نفر رسیده، این در حالی است که در سال 2000 این آمار فقط 1 میلیون نفر بوده است.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، جامعه شناسان اتحادیه آماری ادیان آمریکا گزارشی در مورد تغییر ترکیب مذهبی جمعیت ایالات متحده آمریکا در دوره سال 2000 تا 2010 منتشر کردند.
با توجه به این آمار، در سال 2010 جمعیت مسلمانان ایالات متحده به 2/6 میلیون نفر رسیده، این در حالی است که در سال 2000 این آمار فقط 1 میلیون نفر بوده است.
"دیل جونز" که گزارش خود را در کنفرانس شیکاگو ارائه داد اظهار داشت: «مهاجرت و گرایش به دین اسلام از سایر ادیان بیشتر بوده و همین امر منجر به رشد جمعیت مسلمانان در ایالات متحده آمریکا شده است.»
لازم به ذکر است که تعداد پیروان کلیسای کاتولیک روم در طول ده سال، 5 درصد برابر 9/58 میلیون نفر کاهش یافته است.
جونز در این مورد می گوید: «کاتولیک ها بزرگترین گروهی مذهبی است که تعداد کاهش پیروانش ثبت شده است.»
این مطالعه نشان داده است که تعداد پیروان مذهب پروتستان نیز کاهش یافته است./Reuters

 

 

ali بازدید : 44 نظرات (0)
فرشته ها به کمک مخالفان سوریه آمدند اظهارات عجیب مفتی وهابی عربستانی باعث اختلاف میان علمای وهابی شد. به گزارش سرویس دینی جام نیوز،"عادل الکلبانی" خطیب مسجد الحرام، ادعای "محمد العریفی" مفتی وهابی سعودی مبنی بر کمک "فرشته ها" به عناصر مسلح درمقابل ارتش سوریه را محکوم کرد. عادل الکلبانی با محکوم کردن داستان روایت شده از سوی محمد العریفی درباره نزول فرشته ها و جنگ آنها در کنار کسانی که آنها را "انقلابیون" سوریه نامید، تأکید کرد: «ای مردم فقط اندکی مغز خود را به کار بیندازید. آیا ارتش سوریه تا آن حد قوی است که فرشتگان نیز در برابر آن ناتوانند!» الکلبانی ادامه داد: «معنی آنکه گفته شده فرشته ها فقط برای سوری ها نازل شده اند چیست. چرا آنها برای لیبیایی ها نازل نشدند.» لازم به ذکر است محمد العریفی، مفتی وهابی سعودی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که فرشته ها برای کمک به مخالفان سوریه از آسمان نازل شدند./alalam
ali بازدید : 71 نظرات (0)
پدید آورنده : محمدشفق خواتی* ، صفحه 145 چکیده به موضع ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام)، از دو منظر می توان نظر افکند: یکی با این پیش فرض جا افتاده که وی در زندگی علمی خود همواره در تقابل با اهل بیت(علیهم السلام) بوده و به تعبیر برخی، در برابر اهل بیت(علیهم السلام) دکان گشوده بوده است. اما منظر دیگر آن است که اوراقی چند نیز از روابط دوستانه و متلمذانه ابوحنیفه با اهل بیت(علیهم السلام) برخوانده شود و حقایق غیر قابل کتمانی که درباره موضع شیعی گونه وی در منابع شیعی و سنی موج می زند، بازخوانی گردد. از آنجا که سالها بلکه قرنها از منظر نخست به موضع ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام) نگریسته شده، این نوشتار در پی آن است که یک بار هم از قله و فراز دیگری به این وادی نظاره کند و پرده از رخ برخی حقایق غبار گرفته برگیرد. واژه های کلیدی: اهل بیت(علیهم السلام)، امام باقر(علیه السلام)، امام صادق(علیه السلام)، صحابه، ابوحنیفه، بخاری، تشیع، اهل سنت و جماعت، حنفیان، علویان. مقدمه ابوحنیفه نعمان بن ثابت بن مرزبان زوطی در سال 80ق در کوفه و در خانواده ای اصالتاً کابلی به دنیا آمد.1 وی ابتدا به علم کلام روی آورد و با گروههـای گوناگون به مجادله و مناظره پرداخت و حلقه خاصی را در مسجد کوفه به وجود آورد. اما دیری نپایید که از علم کلام سرخورده شد و به علم فقه روی آورد و به حلقه فقهی حمادبن ابی سلیمان (م120ق) پیوست.2 او در سال 150ق در زندان بغداد درگذشت.3 ابوحنیفه در طول تاریخ فرهنگ اسلامی، بیشتر به عنوان فقیه اهل رأی مطرح بوده است. اما مکتب وی در برهه هایی از تاریخ، به عنوان مکتب دو بعدی شناخته می شده است؛ مکتبی که هم از نظام اعتقادی و هم از نظام فقهی برخوردار بوده است. اندیشه های کلامی ابوحنیفه در زمان خود وی اهمیت و شهرت بیشتری داشته و الهام بخش مکاتب متعدد کلامی گردیده است.4 آنچه در این مقال خواهد آمد، بررسی دیدگاه ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام) و مرجعیت دینی ایشان و.....
ali بازدید : 73 نظرات (0)
توهین کارشناس شبکه وهابی به علمای اهل سنت ؛ علمای حنفی مذهب اهل سنت، عقل ندارند! کارشناس شبکه وهابی کلمه گفت: «عالمان حنفی یا عقل ندارند و یا صد در صد خودفروخته اند چرا که می گویند ما با وهابیت و محمد ابن عبدالوهاب مخالفیم.» به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شبکه های وهابی در ادامه اختلاف اندازی ها و تیشه زدن به اساس اسلام و مسلمین، سیری جدید را در دستور کار خود قرار داده و هر از گاهی به ایجاد اختلاف میان فرقه ها و مذاهب اهل سنت می پردازند. در این راستا سجودی از کارشناسان شبکه وهابی کلمه، طی اظهاراتی به بررسی دلایل شهرت موسس فرقه ضاله وهابیت، محمد ابن عبدالوهاب پرداخته و علت اصلی آن را، تخریب قبور و بارگاه بزرگان بخصوص امامان شیعه دانست. وی سپس با ناراحتی تمام، از علمای حنفی مذهب اهل سنت که از مخالفان وهابیت می باشند، گله گذاری کرده و گفت: « عالمان پیرو مذهب ابوحنیفه، یا عقل ندارند و یا صد در صد خود فروخته اند. چرا که خود را مخالف وهابیت می نامند.» وی در ادامه افزود: «این عالمان حنفی مذهب، توسل به بزرگان دین را همچون شیعیان قبول داشته و با تخریب قبور امامان شیعه مخالف هستند.» وهابیت که نزد شیعیان و اهل تسنن به فرقه ای ضاله شناخته شده است، برای اینکه خود را از مسلمانان معرفی کند دست به هر کاری می زند. این در حالی است که اهل تسنن با تبری جستن از وهابیت، آنها را خارج از اسلام می دانند. در واقع سخنان کارشناس شبکه وهابی کلمه نیز ناشی از همین مطلب است.
ali بازدید : 54 نظرات (0)
علماء ما در اشغال عراق و افغانستان شریک آمریکا بوده اند*سند
مدیر شبکه وهابی وصال حق، در اعترافاتی دور از انتظار، علماء وهابی را شریک آمریکا در اشغال کشور های اسلامی خواند.


به گزارش سرویس دینی جام نیوز مدیر شبکه وهابی وصال حق، برخلاف سیاست های این شبکه و به دلیل ناتوانی از انکار همکاری وهابیت در اشغال کشورهای اسلامی(Occupation of Islamic countries) در اعترافاتی تکان دهنده پرده از این همکاری ها برداشته و گفت: «بارها به گوش خودم از مشایخ ، علماء و مولوی ها یمان شنیده ام که، ما به آمریکا در اشغال عراق و افغانستان کمک کرده ایم.»
گفتنی است همکاری وهابیت با سیاست های غرب، به ظهور وهابیت در عربستان بر می گردد، که بعد از شکست امپراطوری عثمانی(Ottoman Empire) به دست انگلیس در مرکز جهان اسلام مستقر شد تا هیچ وقت جهان اسلام روی وحدت را نبیند.
محققان تاریخ وهابیت ثابت کرده اند که این فرقه در اصل به دستور مستقیم وزارت بریتانیا ایجاد شد، به عنوان مثال کتابهایی چون "پایه های استعمار" از خیری حماد و "تاریخ نجد" از سنت جان ویلبی یا و "خاطرات حاییم وایزمن" اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز "خاطرات مستر همفر" و ...، پرده از این راز برداشته و نقش جاسوسان وزارت مستعمرات انگلیس(British Colonial Office) را در شکل گیری و تثبیت این فرقه، نشان می دهد.
ali بازدید : 136 نظرات (1)
گیزمودو در این زمینه گزارش داد: «هنگامی که 'مارتین مکوای' مشغول ارائه سخنرانی خود در جمع 26 خانواده و یک کودک 8 ساله بود، فاجعه‌ای که نباید اتفاق می افتاد، رخ داد.»


 به گزارش سرویس دینی جام نیوز، روزنامه دیلی میل 5 آوریل (17فروردین ماه) در خبری نوشت: « در حالی که مردم خود را برای شنیدن کلام الهی از زبان کشیش آمریکایی آماده می‌کردند، ناگهان با پخش اشتباهی فیلمی با محتوای همجنس بازی مواجه شدند.»گیزمودو در این زمینه گزارش داد: « هنگامی که "مارتین مکوای" مشغول ارائه سخنرانی خود در جمع 26 خانواده و یک کودک 8 ساله بود، فاجعه‌ای که نباید اتفاق می افتاد، رخ داد.»
براساس این گزارش، هنگامی که او فلش مموری خود را برای ارائه فایل‌های پاورپوینت در پیش روی والدین به کامپیوتر متصل کرد، بجای کلام خداوند، یک فایل پورنوی همجنس‌بازان به نمایش در آمد.
برخی از خانواده‌ها که برای شنیدن سخنان مکوای آمده بودند، بسیار عصبانی و سایرین نیز همچون خودِ مکوای شوکه شدند. شاهدان ماجرا می‌گویند به محض رخ دادن این اتفاق، مکوای فلش مموری را از دستگاه خارج و بدون هیچ کلامی سالن را ترک کرد. مکوای در توجیه این رسوایی به مطبوعات گفت: « نمی‌دانم این اتفاق چگونه رخ داد اما می‌دانم چه اتفاقی افتاد. اینگونه داستان‌ها امروزه زیاد اتفاق می‌افتد»! گیزمودو با اشاره به احتمال وجود نرم افزارهای اجرای خودکار در کامپیوتر این کشیش ادامه داد: « مکوای به خیال خود با این سخنان، تمام آنچه اتفاق افتاده بود را توجیه کرده است.» پس از این رخداد، فلش مموری حاوی این اطلاعات مورد بازرسی پلیس قرار گرفت. پلیس خطاب به کلیسای اسقف اعظم اعلام کرد که بر موارد موجود در این فلش مموری که مربوط به پورنوی همجنس‌بازان می‌باشد، هیچ‌گونه جرمی مترتب نیست و چیزی جز یک پورنوی همجنس‌بازانه ساده نیست حتی اگر صاحب این فلش مموری، یک کشیش باشد.
به گزارش اولستر هرالد «شب گذشته در کلیسای اسقف اعظم یک جلسه اضطراری تشکیل شد» و این می‌تواند نشان از اهمیت موضوع علنی کردن تمایلات کشیش‌های همجنس‌باز باشد.

ali بازدید : 161 نظرات (1)


ملازاده کارشناس وهابی شبکه وصال که با کمک های مالی ـ سیاسی رژیم آل سعود، حمایت های بی دریغ می شد در برنامه زنده خود  با تغییر موضعی عجیب و بی سابقه، ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی حامی همیشگی شبکه های ماهواره ای و سایت های وهابی را فردی غیر مسلمان نامید و با الفاظ شیاد و قبر پرست مورد خطاب قرار داد.

پیش از این یکی از مدیران شبکه وصال با جدا شدن از این شبکه تمام قدرت مالی شبکه را با خود از وصال خارج کرده بود که پس از آن شبکه وصال و ملازاده با مشکل مالی جدی روبه رو شد، تا حدی که تامین هزینه های برنامه و فعالیت های اجرایی پشت صحنه را نیز خود ملازاده به تنهایی انجام می دهد.
شایان ذکر است که چند روز قبل ملازاده در شبکه وصال تصریح کرد: «اسپانسرهای مالی به ما وعده هایی داده اند که در صورت محقق نشدن این وعده ها عمر شبکه وصال به پایان خواهد رسید.»
با توجه به این گفته ملازاده و ادعای "مسلمان نبودن ملک عبدالله"، می توان نتیجه گرفت، وعده اربابان ملازاده محقق نشده و او به همراه شبکه وصال به پایان راه خود رسیده اند، از همین رو تحت فشارهای مالی و خلف وعده اربابانش، با اظهار نظری بی سابقه به پادشاه عربستان حمله ور شده است.

برای دیدن فیلم اظهارات وی به این آدرس رجوع نمائید

http://www.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=61833&Serv=17


ali بازدید : 47 نظرات (0)
آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظ اسلام و قرآن را مرهون مواضع حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانسته و گفتند: باید در کنار عزاداری برای اهل‌‌بیت(علیهم السلام) به عنوان اعلام موجودیت شیعه، در عمل فاطمی باشیم.


به گزارش «شیعه نیوز» ، آيت‌الله صافي گلپايگاني، شب گذشته در مراسم آغاز به كار پنجمين سوگواره «حديث غربت» با اشاره به مظلوميت ائمه شيعه به ويژه حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بيان داشتند: شيعيان به عنوان پيروان و ارادتمندان اهل بيت(علیهم السلام) همواره در اعصار و ادوار گذشته مظلوم بوده‌اند و در مقام اظهار ارادت و ولايت به ائمه(علیهم السلام) كمال استقامت را به خرج داده‌اند.

ایشان با بيان اين كه شيعيان در جريان‌هاي سخت و اختناق هاي شديد، استقامت خود را در امر تمسك به اهل بيت(علیهم السلام) به منصه ظهور رساندند، خاطرنشان كردند: امروز هم شيعيان مخلصي كه در اطراف و اكناف عالم هستند، همين لوا و پرچم را بر دست گرفته‌اند.

*شهادت شيعيان غرامت حمايت از ولايت است

آيت‌الله صافي گلپايگاني با اشاره به شهادت شيعيان در كشورهاي پاكستان، افغانستان، عراق و بحرین، اظهار داشت: اينها غرامت‌هايي است كه شيعه براي دفاع از ولايت و طرفداري از حق و حمايت از دين، توحيد، اسلام و قرآن متحمل مي‌شوند.

ایشان با اشاره به برپايي سوگواره حديث غربت، اين گونه برنامه‌ها را تعظيم شعائر اسلامي و توجه دادن مردم به مظلوميت اهل بيت(علیهم السلام) به ويژه حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانسته و گفتند: اين برنامه‌ها براي اثبات مقاصد شيعه و اهل بيت(علیهم السلام) فوق العاده سازنده است.

اين مرجع تقليد، موضع گيري‌هاي حضرت زهرا(سلام الله علیها) پس از رحلت رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) رامورد توجه قرار داد و ابراز داشتند: اگر مواضع آن حضرت در آن شرايط نبود با اختناقي كه به وجود آمده بود، شايد اسلام به طور كلي منقرض می‌شد اما مقاومت حضرت زهرا(سام الله علیها) در آن شرايط باعث ظاهر شدن حق بر مردم شد.

معظم‌له خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد مدينه را از معجزات اهل بيت(علیهم السلام) عنوان كرد و يادآور شدند: در شرايطي كه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) پس از رحلت رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) كه اعظم مصائب بود با آن مواجه شد، انشا آن خطبه در كمال فصاحت و بلاغت متضمن مباني و معاني بلند و بزرگي كه هر چه قدر ما آن را تفسير كنيم و راجع به آن سخن بگوييم، كم است.

آيت‌الله صافي گلپايگاني، عظمت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نمونه عظمت پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) دانست و خاطرنشان كرد: حضور حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد مدينه واقعا براي مردم مثل حضور پيامبر(صلی الله علیه و آله) بود و به همين علت در آن وضعيت همه ساكت و مستمع شدند و جمع زيادي از مردم وقتي صداي حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شنيدند گريه مي كردند.

ایشان از خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان اعلام بطلان شرايط به وجود آمده و اعلام حقانيت اميرالمومنين(علیه السلام) به عنوان يگانه راه حفظ دين، ولايت و حفظ زحمات پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) ياد كرد.

اين مرجع تقليد، حفظ اسلام و قرآن را مرهون مواضع حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و تصريح كردند: هيچ احدي در آن شرايط ويژه‌اي كه پس از رحلت رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) به وجود آمده بود جز حضرت زهرا(سلام الله علیها) نمي توانست به ميدان بيايد و مظلوميت اميرالمومنين(علیه السلام) را فاش كند.

معظم‌له با بيان اين كه فاطمه زهرا(سلام الله علیها) حق عظيمي بر همه دارند، ابراز داشتند: هر چه انسان در مقام تقدير و تشكر باشد، از حق حضرت زهرا(سلام الله علیها) تقدير شاياني نشده است.

* حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه) تمام مقاصد اهل بيت(علیهم السلام) را محقق می‌کند

معظم‌له با بيان اين كه پيامبر(صلی الله علیه و آله) حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بشارت داد كه مهدي(عجل الله تعالی فرجه) از توست، خاطرنشان كرد: اين بدان معني بوده است كه اسلام پيروز است و عاقبت دنيا تحت ولايت اهل بيت(علیهم السلام) قرار خواهد گرفت و حضرت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه) ظهور خواهد كرد و تمام مقاصد اهل بيت (علیهم السلام) به واسطه آن حضرت تحقق مي‌يابد.

*اختلاط زن و مرد مورد رضايت حضرت زهرا(سلام الله علیها) نيست

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه ما بايد در كنار تعظيم شعائر، در عمل هم فاطمي باشيم و به اهل بيت(ع) تمسك داشته باشيم، بر حفظ حجاب تاكيد كرد و اظهار داشت: برخي برنامه‌هايي كه الان وجود دارد، مرضي اهل بيت (علیهم السلام) نيست و حضرت زهرا(سلام الله علیها) ناراحت مي‌شوند كه ببينند كه مسئله محرم و نامحرمي در حال از بين رفتن است و اختلاط مرد و زن وجود دارد.

ایشان  با بيان اين كه تمام مصيبت‌هايي كه حضرت زهرا (سلام الله علیها) متحمل شدند، براي حفظ قرآن بود ، تاكيد كردند: اگر مي‌خواهيم حضرت زهرا(سلام الله علیها) از ما راضي باشند، بايد اساس مقاصد آن حضرت كه حفظ حجاب، امر به معروف و نهي از منكر و... بوده است، حفظ شود.

*عزاداری اهل‌بیت(علیهم السلام)، اعلام موجودیت شیعه است

آيت‌الله صافي گلپايگاني عزاداري براي اهل بيت(علیهم السلام) را اعلام موجوديت شيعه دانست و يادآور شد: ما به وسيله اين عزاداري‌ها اعلام مي كنيم كه ما متمسك به اهل بيت(علیهم السلام) هستيم و هدايت و تعليمات ما از آنها گرفته شده است.

بر اساس اعلام ستاد خبري سوگواره«حديث غربت»، معظم‌له در پايان بار ديگر ضمن تقدير از برگزار كنندگان اين سوگواره، گفتند: كاش من هم در خدمت شما بودم و در همين خدماتي كه انجام مي‌داديد شركت مي‌كردم؛ زيرا مشاركت در اين گونه برنامه ها و ابراز علاقه به اهل بيت(علیهم السلام) براي هر كسي افتخار است.
ali بازدید : 51 نظرات (0)

سؤال: فاطمیه ی اول به لحاظ تاریخی معتبر تر است یا فاطمیه ی دوم؟

پاسخ آيت الله سيد صادق شيرازي: 


ایام فاطمیه به حسب روایات بیش از ده تا پانزده قول بوده ولی آنچه شهرت دارد، سه قول است:




1.روایت «40» روز بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه وآله که مصادف با 8 تا 10 ربیع الثانی است.
2.روایت «75» روز و مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است.
3.روایت «95» روز که مصادف با 1 تا 3 جمادی الآخره می باشد.
و خوب است مؤمنین همه این سه قول را عزاداری نمایند.

ali بازدید : 86 نظرات (0)
به گزارش«شیعه نیوز»،  آیت الله سید صادق روحانی از مراجع تقلید قم در پاسخ به در خواست عده ای از مومنین چند روایت معتبر را در جهت اثبات مصائب وارده بر حضرت زهرا (سلام الله علیها ) بیان نموده اند که در ادامه می خوانیم :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد و آله الطاهرين سيما بقية الله في الارضين و اللعن علي اعدائهم الي يوم الدين
كسى كه مطالب تاريخ نگاران مسلمان و روايات رسيده در مورد رويدادهاى تلخ پس از رحلت پيامبر را پى‏گيرى كند، فكر نمى‏كنم در اين مورد دچار ترديد گردد. اينك به برخى از روایات معتبری که  در مورد مصائب وارده بر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) آمده و مورد وثوق  است اشاره  می کنیم :
اول اینکه :مرحوم «كلينى» به سند صحيح از امام كاظم در باب مولد فاطمه عليهاالسلام حديث دوّم، چنين آورده است: «إنَّ فاطمه صِدِّيْقَةٌ شَهِيدةٍ»؛ فاطمه عليهاالسلام صديقه شهيده است. و مرحوم مجلسى در «مرآة العقول» پس از توصيف خبر فوق به درستى و صحيح بودن، در شرح اصول كافى چنين مى‏نويسد: بى‏ترديد اين خبر دلالت بر اين دارد كه فاطمه عليهاالسلام، شهيد راه حق است؛ و اين از اخبارِ متواتر است، و سبب آن هم اين است كه پس از غصب خلافت و انحصار قدرت از سوى جريان سقيفه، قنفذ درب خانه فاطمه عليهاالسلام را چنان بر شكم آن بانوى بزرگ زد كه پهلوى آن حضرت شكست و بر اثر آن، فرزندش را كه پيامبر محسن ناميده بود، ناخواسته از دست داد و دستخوش بيمارى گرديد و سرانجام به شهادت رسيد.1

آن‏گاه مرحوم مجلسى به بيان رواياتى از علماى شيعه و اهل سنّت مى‏پردازد كه اين موضوع را تأييد مى‏كند. از آن جمله روايتى است طولانى از «سليم بن قيس هلالى» كه فرازى از آن چنين است: فاطمه عليهاالسلام شهيد راه خداست، و سبب آن هم اين است كه پس از غصب خلافت به وسيله جريان سقيفه، قنفذ برده عمر فاطمه عليهاالسلام را زد و به شدت هُل داد و در نتيجه آن جنايت، دنده‏اى از پهلوى آن حضرت شكست و بر اثر آن، جنين خود را افكند، و دستخوش بيمارى گرديد و به شهادت رسيد.2

دوم : و از جمله آن روايات بسيار، اين روايت طولانى است كه مرحوم صدوق، از ابن‏عبّاس و او از پيامبر خدا صلى‏الله ‏عليه ‏و ‏آله آورده است كه فرازى از آن چنين است:....
ali بازدید : 50 نظرات (0)
آیت الله وحید خراسانی:
مملكت اگر مملكت شيعه است روز سوم جمادي الثاني بايد يكپارچه شور و شيون باشد بايد آتشي در عزاي زهرا (سلام الله علیها) برپا شود. اگر اميرالمومنين (علیه السلام) با شنيدن خبر شهادت همسرش غش كرد مملكت علي (علیه السلام) بايد چه كند ؟!
ali بازدید : 54 نظرات (0)
به گزارش «شیعه نیوز» متن این استفتاء به شرح زیر است :
 
بسمه تعالي
 محضر مبارك مرجع عاليقدر آيت الله صافي گلپايگاني مدظله

با سلام و احترام؛

ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا دختر گرامي پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله، بفرماييد با توجه به معلوم‌نبودن دقيق تاريخ شهادت آن بزرگوار، بهترين ايام جهت عزاداري براي حضرت چه روزهايي است؟ و بهترين نوع عزاداري در اين شهادت عظمي چيست؟

 با تشكر/جمعي از مؤمنين
 
بسم الله الرحمن الرحيم

 عليكم السلام و رحمة الله
 نسبت به روز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليها اقوال مختلفي ذكر شده است، لكن آنچه بيشتر مورد توجّه علماء واقع شده است فاطميه اول و فاطميه دوّم در ماه جمادي الاولي و جمادي الثانية است؛ و شايسته است كه شيعيان از روز سيزدهم جمادي الاولي تا سوّم جمادي الثانية سوگوار، و با انجام مراسم عزاداري آن حضرت، ارادت و مودّت خود را به اهل بيت عليهم‌ السلام اظهار نمايند، و از انجام مراسمي‌ كه موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب نمايند.
 
و بهترين عزاداري، بيان فضائل و مناقب و مصائب آن حضرت و ذكر اخلاق و سيره عملي و دفاع ايشان از امام مظلوم حضرت اميرالمؤمنين عليه ‌السلام است كه در همه اعصار بايد براي مردم تبيين شود.
 ان‌شاء الله تعالي مؤمنين با تمسّك به قرآن و عترت به بهترين صورت ممكن به ساحت مقدّس آن بزرگوار عرض ادب و اخلاص نمايند، به ويژه بانوان متدينه با حفظ حجاب و عفّت و پاكدامني، ايشان را الگوي خود قرار دهند.

 لطف الله صافي/10 جمادي الاولي1433
ali بازدید : 49 نظرات (0)


با حضور آیت الله واعظ طبسی برگزار شد؛
مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)
با حضور آیت الله واعظ طبسی،نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت عظمای آستان قدس رضوی مراسم ویژه شام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)در حسینیه امام رضا(ع)برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی ازاساتید، فضلا و روحانیون حوزه های علمیه و مردم سوگوار و عاشق اهل بیت(ع) آغاز گردید،حجت الاسلام و المسلمین عرفان به ایراد سخنرانی پرداخت.
این استاد حوزه علمیه قم نام مبارک<<طاهره>>را یکی از نامهای مشهور حضرت فاطمه زهرا(س) برشمرد و اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) به عنوان سرور زنان عالم معروف به زهرای اطهر(س)می باشند و دین مبین اسلام در مقایسه با سایر ادیان به موضوع طهارت و پاکیزگی بسیار تاکید ورزیده و موضوعات مختلف و متنوعی را شامل می شود و این شمولیت و گستردگی موجب افتخار و مباهات مسلمین جهان است.
وی افزود:مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان را رسول اکرم(ص) به دنیا آموختند و مورخ منصفی همچون ویل دورانت در کتب مستند تاریخی خود اشاره کرده که بهداشت و نظافت ارمغان مسلمانان به جهانیان است
.

ali بازدید : 41 نظرات (0)

  مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد 


  مراسم شهادت حضرت صدیقه طاهره امروز با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، علماء ، اساتید، فضلا، طلاب و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در مدرسه علمیه امیر‌المومنین قم برگزار شد.  

به گزارش حوزه نیوز؛ حجت الاسلام رمضانی در این مراسم با اشاره به فضایل حضرت زهرا(س) و لزوم ترویج مبانی معرفتی در جامعه با انتقاد از وضع نامناسب حجاب در جامعه اظهارداشت: وضعیت حجاب در جامعه بسیار نامناسب است، زنان و دختران باید حضرت زهرا (س) را در زندگیشان الگو قرار دهند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) اظهارداشت: اساسا" انسانی که به دنبال کمال و راه یابی به معنویت و مسیر هدایت است با مشاهده زیبایی‌های از زندگانی اهل بیت (ع) به هدف خود خواهد رسید.

سخنران مراسم افزود: زیبایی‌های که در زندگی کوتاه حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) وجود دارد برای همه مردم بخصوص زنان جامعه الگو محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود مقدس صاحب الزمان (عج) نیز در بیانی فرموده‌اند که «حرکت من، در مسیر حرکت مادرم حضرت زهرا (س) خواهد بود».

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با بیان اینکه «ایمان» و «ادب» در زندگانی حضرت زهرا(س) موج می‌زد، بیان داشت: ایمان و ادب حضرت زهرا (س) با وجود همه سختی‌ها در اوج قرار داشت بطوری که ام سلمه می‌گوید ، حضرت زهرا(س) در سن طفولیت آگاهتر از من به همه مسائل بودند .

 

ali بازدید : 42 نظرات (0)

فاطمه (س ) به ميان جمعيت آمد و بين آنها و على (ع ) قرار گرفت ، و فرمود: (سوگند به خدا نمى گذارم پسر عمويم را از روى ظلم به سوى مسجد بكشيد، واى بر شما چقدر زود به خدا و رسولش خيانت نموديد، و به خانواده اش ستم كرديد، با اين كه رسول خدا (ص ) پيروى از ما و دوستى با ما را به شما سفارش كرده بود و فرموده بود كه در امور خاندان من تمسك كنيد، و خداوند فرمود:
 قل لا اسئكم عليه اجرا الا المودة فى القربى  .
(اى پيامبر! به مردم بگو از شما پاداش رسالت نمى خواهم جز اين كه با خويشان من دوستى نماييد)(1)
 روايت كننده مى گويد: اين گفتار فاطمه (س ) باعث شد كه بسيارى از مردم متفرق شدند، عمر با جمعى در آنجا ماندند، عمر به پسر عمويش قنفذ گفت : (با تازيانه فاطمه (س ) را بزن ).
 قنفذ با تازيانه به پشت و پهلوى حضرت زهرا (س ) زد كه آثار آن در بدن زهرا (س ) پديدار شد و همين ضربت قوى ترين اثر را در سقط جنين آن حضرت نمود، كه پيامبر (ص ) آن جنين را (محسن ) ناميده بود، آن قوم ، اميرمؤ منان على (ع ) را كشان كشان به سوى مسجد بردند، و در برابر ابوبكر قرار دادند، در همين هنگام فاطمه (س ) سراسيمه به مسجد آمد، تا على (ع ) را از دست آنها بگيرد و نجات دهد، ولى نتوانست ، از آنجا به سوى قبر پدرش رفت ، و با سوز دل جانكاه گريه كرد و اين اشعار را مى خواند: نفسى على ز فراتها محبوسة
 يا ليتها خرجت مع الزفرات
 لا خير بعدك فى الحياة و انما
 ابكى مخافة ان تطول حياتى

(پدر جان ! جانم با آن همه اندوه و غصه در سينه ام حبس شده است ، اى كاش با همان اندوه ها از بدنم خارج مى شد.
 پدر جان ! بعد از تو هيچ خير و نيكى در زندگى نيست ، گريه مى كنم از بيم آن كه (مبادا) بعد از تو زياد زنده بمانم ).
 سپس فرمود:
(پدر جان ! دريغ و آه از فراق تو، و اى فغان از جدايى حبيب تو ابوالحسن اميرمؤ منان ؛ پدر دو سبط تو حسن و حسين (ع )، آن كس كه تو او را در كودكى تربيت كردى ، و وقتى كه بزرگ شد، او را برادر خود خواندى ، و او بزرگترين دوستان و محبوب ترين اصحاب تو در حضورت بود، او كه از همه در قبول اسلام پيشى گرفت ، و به سوى تو هجرت كرد، اى پدر بزرگوار و اى بهترين خلايق !
 فها هو يساق فى الاسر كما يقاد البعير .
(اكنون او را اسير گونه مى كشند، چنان كه شتر را مى كشند).
 سپس ناله جانسوزى از دل داغدارش بركشيد و گفت :
 وا محمده ! وا حبيباه ! وا اباه ! وا اباالقاسماه ! وا احمداه ، وا قلة ناصراه وا غوثاه ، وا صول كربتاه ، وا حزناه ، وا مصيبتاه ! وا سوء صباحاه !!
(فرياد، يا محمد! فرياد اى دوست ، اى پدر، اى ابولقاسم ، اى احمد، آه و فغان از كمى ياور!، و مصيبت و اندوه بسيار، و آه از اين روزگار تلخ !!).
 فاطمه (س ) بعد از اين گفتار، صيحه زد و بى هوش به روى زمين افتاد مردم از گريه او گريستند و صدا به ناله بلند كردند، و مسجد پيامبر (ص ) ماتم سرا گرديد.
 سپس على (ع ) را در پيش ابوبكر متوقف ساختند، و به او گفتند: دستت را دراز كرده و بيعت كن !!
 حضرت على (ع ) فرمود: سوگند به خدا بيعت نمى كنم ، زيرا بيعت من به گردن شما ثابت است (شما با من در غدير خم بيعت كرديد و بايد بر آن وفادار بمانيد.)(۲)

۱-شورى 23.
 ۲- رنجهاى و فريادهاى فاطمه (س )، ص 147 145.
ali بازدید : 45 نظرات (0)

علامه طبرسى صاحب كتاب احتجاج ، از عبداللّه بن عبدالرّحمان بن عوف نقل مى كند كه گفت : عمر بن خطّاب دامن خود را محكم بست و در مدينه گردش مى كرد و فرياد مى زد: مردم با ابوبكر بيعت كردند، بشتابيد براى بيعت كردن با ابوبكر، مردم ناگزير به سوى ابوبكر روانه شده و با او بيعت كردند، عمر اطلاع يافت كه گروهى در خانه هاى خود مخفى شده اند، همراه جماعت خود به آنها يورش برده و آنها را در مسجد حاضر مى كرد، و آنها بيعت مى كردند.
 چند روزى از اين جريان گذشت ، آنگاه عمر همراه جماعت بسيار به در خانه حضرت على (ع ) آمد، و از آن حضرت خواست كه از خانه (براى بيعت با ابوبكر) بيرون بيايد.
 حضرت على (ع ) امتناع ورزيد.
 عمر، هيزم و آتش طلبيد و گفت :
 و الذى نفس عمر بيده ليخرجنّ او لاحرقنه على ما فيه  .
(سوگند به خداوندى كه جان در دست او است ، يا بايد على (ع ) از خانه بيرون آيد، يا خانه را با اهلش به آتش مى كشم )(133)
 بعضى از حاضران به عمر گفتند: (در اين خانه ، حضرت فاطمه (س ) دختر رسول خدا (ص ) و همچنين فرزندان پيامبر (ص ) (حسن (ع ) و حسين (ع ) و آثار رسول خدا (ص ) هستند).
 مردم به عمر اعتراض كردند، وقتى كه عمر زمينه را چنان ديد، به آنها گفت : (شما چه فكر مى كنيد؟ آيا تصور مى كنيد كه من چنين كارى انجام دهم ؟ قصد من ترساندن بود نه سوزاندن ).
 امام على (ع ) پيام داد كه ممكن نيست من از خانه بيرون بيايم ، زيرا من مشغول جمع آورى و تنظيم قرآن هستم كه شما آن را به پشت سر خود افكنده ايد، و دلبستگى به دنيا شما را به خود سرگرم ساخت ، و من سوگند ياد كرده ام كه از خانه ام بيرون نيايم و عبا بر دوش نيفكنم تا قرآن را جمع و تنظيم كنم .
 در اين هنگام فاطمه (س ) دختر رسول خدا (ص ) از خانه بيرون آمد و در كنار در خانه در برابر جمعيت ايستاد و فرمود:
(من قومى را نمى شناسم كه مثل شما بدمحضر (و بد برخورد) باشند، جنازه رسول خدا (ص ) را در دست ما رها كرديد، و امر خود را بين خود بريديد، (و مساءله رهبرى را نزد خودتان بدون مشورت با ما پايان داديد) پس با ما مشورت نكرديد، حق ما را ناديده گرفتيد، گويا اصلا به جريان (روز غدير) آگاهى نداريد، و سوگند به خدا، رسول خدا (ص ) در آن روز، دوستى و ولايت على (ع ) را از مردم عهد گرفت ، تا اميد شما را از دستيابى به مقام رهبرى قطع كند، ولى شما رشته هاى پيوند خود با پيامبرتان را بريديد

ali بازدید : 86 نظرات (0)

باایجاد ٧٠مكتب و موسسه تعلیمی خصوصی در هرات طی پنج سال گذشته،‌ برای ٣٥هزار دختر و پسر، زمینۀ آموزش فراهم شده است.

این مكاتب، علاوه از ٨٦٠ مكتب دولتی فعال در این ولایت است كه در آن اضافه از ٧١٧ هزار شاگرد دختر و پسر، درس می خوانند.


سلطان سبزواری مدیر تنظیم امور مكاتب خصوصی ولایت هرات، گفت كه این مكاتب براساس تقاضای بخش خصوصی و بعد از تايید صلاحیت و امكانات كاری آنان از سوی معارف،‌ جواز كار به دست آورده اند.


به گفتۀ وی، درحال حاضر ٦٣مكتب خصوصی ابتدایی،‌ متوسطه و لیسه،‌ ٤ مؤسسه نیمه عالی و ٣ دارالعلوم اسلامی، جواز رسمی كار دارند كه از این تعداد، ٢ مكتب نیز از سوی بخش خصوصی ایران و یك مكتب هم از سوی تركیه، راه اندازی شده است.


سبزواری افزود كه بیشتر این مكاتب و مؤسسه های نیمه عالی، در سطح شهر هرات فعالیت دارند و ٣ مكتب نیز غیرفعال هستند.


سلطان سبزواری از"كاهش فشار مالی و مدیریتی بر معارف" به عنوان مزایای عمدۀ فعالیت مكاتب و مؤسسه های نیمه عالی خصوصی نام برد و تاكید كرد که كاركرد معیاری بخش خصوصی در این زمینه، از حمایت وزارت معارف برخوردار است. ..

ali بازدید : 62 نظرات (0)

با امضاء توافقنامه جدید که قرار است هفته آینده بین افغانستان، ایران و پاکستان امضاء شود، مهاجرین افغان میتوانند تا سال 2017 میلادی در کشور های مذکور باقی بمانند.

این مطلب را عبدالصمد حامی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در نشستی تحت عنوان "موج جدید مهاجرین افغان ها از راه های غیر مصون عوامل، حقایق و راه حل" که از سوی بنیاد فکری محمود طرزی برگزار شده بود، ابراز کرد و گفت:

"ما استراتژی جدید منطقه ای را که می تواند راه حلی برای مهاجرین افغان باشد، آماده کرده ایم و توافق ایران و پاکستان را نیز باخود داریم که آنرا هفته آینده در سویس به امضاء خواهیم رساند."

وی افزود که درین استراتژی، ایران و پاکستان با افغانستان توافق کرده اند تا سال 2017 حتا یک مهاجر افغان را به صورت اجباری از کشورهای شان اخراج نمی کنند.

حامی گفت: ایران و پاکستان در توافقی که با ما کرده اند، حق ندارند مهاجران افغان را از کشور های شان اخراج کنند، مگر اینکه خود آنان به صورت منظم و داوطلبانه راهی میهن خود شوند.

در گزارشی که چندی پیش از سوی دفتر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان منتشر شده بود، از افزایش 25 درصدی مهاجرت افغانها درمقایسه با سال گذشته در نقاط مختلف جهان خبر داده شده بود.

بر اساس این گزارش، در سال 2011 میلادی بیش از 30 هزار افغان از ماه جنوری تا نوامبر به کشور های مختلف جهان در خواست پناهندگی داده بودند.

معین وزارت مهاجرین و عودت کنندگان یگانه علت پناهندگی افغانها به کشور های خارجی را ناامنی، فقر و بیکاری خواند و افزود: بی ثباتی اقتصادی، فقر، نبود زمینه تحصیل، بیکاری و مشکلات امنیتی از مهمترین عوامل مهاجرت غیرقانونی افغانها به خارج میباشد.

وی در ادامه گفت: در 90 کشور دنیا بیش از شش میلیون افغان زندگی میکنند که سه میلیون آن پناهنده، 2،5 میلیون مهاجر و نیم میلیون نفر دیگر پناهجو هستند.

وی مشکلاتی را که پناهجویان افغان در مسیر راه آسیا تا اروپا متقبل می شوند تایید کرد و گفت که دلیل عمده آن مهاجرت غیر منظم میباشد که این وزارتخانه همواره در تلاش بوده است تا مهاجرت ها را به شکل منظم عیار بسازد.

حامی گفت از فعالیت های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان برای جلوگیری از مهاجرت های نامنظم یاد کرد و آگاهی دهی بیشتر مردم از خطرات اینگونه مهاجرت هارا یکی از نمونه های این فعالیت ها دانست.

وی خاطر نشان ساخت که در ایران نهصد و سی هزار افغان به عنوان پناهنده زندگی میکنند که تحت حمایت سازمان ملل هستند و 1،4 میلیون نفر به عنوان مهاجر زندگی میکنند که از این حمایت برخوردار نیستند، چون در افغانستان مورد تهدید قرار ندارند و دلایل مهاجرت آنانرا نبود کار، تحصیل و فرهنگ شهرنشینی عنوان شده است.

از سوی دیگر اسرار احمد، رییس جنبش جوانان آگاه افغانستان گفت که جوانان نه تنها در خارج از کشور با مشکلات مواجه اند، بلکه در داخل کشور نیز از سوی بعضی گروه های خاص به خشونت و دهشت افگنی تشویق میشوند.

وی عامل اصلی مهاجرت شماری از جوانان را به کشورهای خارجی نبود محیط کار، تحصیل و بی برنامگی برخی از وزارت های ذیربط خواند و افزود: این وزارتخانه ها باید برنامه های مشخصی را جهت کاریابی و آگاهی جوانان در مورد خطرات مهاجرت های غیرقانونی رویدست بگیرند.

قابل ذکر است که همه ساله هزاران تن افغان به دلایل مختلف بیکاری، فقر، بی ثباتی اقتصادی و سایر مشکلات از راههای غیرقانونی مجبور به مهاجرت به خارج از کشور می شوند که تعدادی از آنان در طول راه با مشکلات زیادی از جمله تهدید مرگ مواجه می شوند.

ایرکا

ali بازدید : 78 نظرات (0)

پاسخ

روايت هجوم ابوبكر و دار و دسته او به خانه صديقه شهيده سلام الله عليها، در كتاب‌هاى متعدد و با سند‌هاى معتبر نقل شده است .

اين روايت ثابت مي‌كند كه ابوبكر دستور حمله به خانه آن حضرت را داده ، به زور وارد خانه شده و و مردان غريبه و نامحرم را وارد حريم رسول خدا صلى الله عليه وآله كرده است . خانه‌اى كه جبرئيل بدون اجازه وارد آن نمي‌شد، دشمنان خدا به زور وارد آن شدند و حرمتش را شكستند .

تعدادى از بزرگان تاريخ اهل سنت؛ از جمله سعيد بن منصور از دانشوران قرن سوم اهل سنت در سنن خودش و همچنين ضياء الدين مقدسى از دانشمندان قرن هفتم اهل سنت در كتاب الأحاديث المختارة، تصريح كرده‌اند كه روايت هجوم ابوبكر به خانه فاطمه زهرا سلام الله عليها معتبر است.

اصل روايت

ابن زنجويه در الأموال، ابن قتيبه دينورى در الإمامة والسياسة، طبرى در تاريخش، ابن عبد ربه در العقد الفريد، طبرانى در المعجم الكبير، مقدسى در الأحاديث المختاره، شمس الدين ذهبى در تاريخ الإسلام و... داستان اعتراف ابوبكر را با اختلاف‌هاى جزئى نقل كرده‌اند كه متن آن را از كتاب الأموال ابن زنجويه،‌ از دانشمندان قرن سوم اهل سنت نقل مى‌كنيم:

أنا حميد أنا عثمان بن صالح، حدثني الليث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمي، حدثني علوان، عن صالح بن كيسان، عن حميد بن عبد الرحمن بن عوف، أن أباه عبد الرحمن بن عوف، دخل على أبي بكر الصديق رحمة الله عليه....

عبد الرحمن بن عوف به هنگام بيمارى ابوبكر به ديدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسي، با او گفت و گوى كوتاهى داشت. ابوبكر به او چنين گفت.....


ali بازدید : 48 نظرات (0)

نگرشى كوتاه به فدك

فدك روستائى است كه در فاصله دو يا سه روز طى مسافت از مدينه قرار دارد، داراى چشمه آب و درختان خرماى فراوانى است ، فدك از آن يهود بود، و خداوند آن را از آن رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم قرار داد، زيرا سرزمينى كه مردم آن بدون جنگ تسليم شوند. اگر اسلام اختيار كنند، زمين هاى آنان به خود آنان تعلق دارد، و اگر مسلمان نشوند، و قرارداد صلح را به امضاء رسانند، همه زمين هاى آنان ، و يا بخشى از آن طبق قرداد از آن رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم خواهد بود.
ابن اسحق : چون رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم از كار جنگ خيبر فراغت يافت ، خداوند در دل هاى مردم فدك ترس و وحشت ايجاد كرد، نمايندگانى نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم اعزام داشتند. و نصف سرزمين فدك را با رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم مصالحه نمودند، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نيز قرداد صلح را پذيرفت ، و به اين گونه فدك به رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم انتقال يافت ، زيرا بدون جنگ و لشكركشى اين پيروزى بدست آمد.
(1003)
طبرى مى نويسد: چون رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم تمامى اموال و دژهاى خيبر را تصرف كرد، دو قلعه بنام هاى (وطيح ) و (سلام )(1004) باقى ماند، كه يهود خيبر در آن پناه گرفتند و پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم هر دو قلعه را محاصره كرد، يهود دانستند كه همگى نابود خواهند شد، از رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم خواستند، با آنان كارى نداشته باشد و آنان را اخراج كند، و پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نيز از آنان پذيرفت ، و چون طبق اين قرارداد از قلعه هاى خود بيرون آمدند، پيشنهاد دادند كه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم اموالشان را به دو نصف تقسيم كند، مشروط بر اينكه هرگاه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم بخواهد، آنان را براند، و گفتند نظر به اين كه ما به كشاورزى اين سرزمين آگاهى بيشترى داريم ، اين سرزمين به ما واگذار شود تا ما آن را از قرار 50 بكاريم ، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نيز پذيرفت .
مردم فدك نيز چون از اين قرارداد آگاه شدند، از رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم خواستند با آنان نيز همين معامله را انجام دهد، و به اين گونه خيبر از آن مسلمين و فدك از آن رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم گرديد، زيرا در مورد فدك جنگ و لشكركشى صورت نگرفته بود.(1005)
ابوبكر احمد بن عبدالعزيز جوهرى گويد:.........

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سلام . در این وب ساده تحقیقی سعی میکنم انچه مربوط به دفاع از راه حق و صراط مستقیم است ارائه دهم . هیچ خصومت و کینه عامیانه با برادران اهل سنت ندارم و سعی میکنم از راه منطق و دلیل مخاطبان محترم را از خدمات علمی این وب بهرمند کنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آمريكائي ها در افغانستان چه چيزي را دنبال ميكنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 117
  • بازدید کلی : 9,116
  • کدهای اختصاصی
    ------------------ ----------------
    --------------- = --