loading...
علویان هرات
صلوات بر محمد وال محمد دل را جلا می دهد


ali بازدید : 41 نظرات (0)
یک مجمع فقه اسلامی در سودان، حکم سجده کردن ورزشکاران و تمارض جهت گرفتن پنالتی را اعلام کرد.
 

  مجمع فقه اسلامی در سودان سجده کردن ورزشکاران بر روی زمین را پس از شادمانی بخاطر پیروزی، به عنوان نوعی شکر برای خداوند جایز دانسته است.
این مجمع در ادامه خاطر نشان کرد: «پس از سجده شکر، بجا آوردن سلام واجب نیست و برای انجام آن نیازی به رو به قبله بودن نمی باشد.» این مجمع فقهی، سجده ای که بازیکنان فوتبال پس از رسیدن به گل یا پیروزی در زمین فوتبال انجام می دهند را در انتشار و تبلیغ اسلام سهیم می داند. این در حالی است که عده ای از علماء با انتقاد از این حرکت پرسیده بودند که مگر گل زدن یک نعمت است تا به خاطر آن شکر خدا بجا آورده شود؟ در همین راستا، دو عالم سعودی نیز، تمارض بازیکنان فوتبال برای گول زدن داور به جهت گرفتن پنالتی یا گرفتن ضربه آزاد به منظور رسیدن به گل، حرام دانستند.
"عبدالله مطلق" یکی از این دو عالم سعودی گفته است که این کار یک نوع گول زدن و دروغ گفتن است و حرام شرعی به حساب می آید و بازیکن زمانی که این کار را انجام دهد مرتکب گناه می شود مخصوصا زمانی که بازیکن به خدا سوگند یاد کند که در اینجا بازیکن مرتکب یکی از گناهان کبیره ای شده است که بر هر مسلمانی واجب است از آن اجتناب كند

جام نيوز

ali بازدید : 44 نظرات (0)
فرشته ها به کمک مخالفان سوریه آمدند اظهارات عجیب مفتی وهابی عربستانی باعث اختلاف میان علمای وهابی شد. به گزارش سرویس دینی جام نیوز،"عادل الکلبانی" خطیب مسجد الحرام، ادعای "محمد العریفی" مفتی وهابی سعودی مبنی بر کمک "فرشته ها" به عناصر مسلح درمقابل ارتش سوریه را محکوم کرد. عادل الکلبانی با محکوم کردن داستان روایت شده از سوی محمد العریفی درباره نزول فرشته ها و جنگ آنها در کنار کسانی که آنها را "انقلابیون" سوریه نامید، تأکید کرد: «ای مردم فقط اندکی مغز خود را به کار بیندازید. آیا ارتش سوریه تا آن حد قوی است که فرشتگان نیز در برابر آن ناتوانند!» الکلبانی ادامه داد: «معنی آنکه گفته شده فرشته ها فقط برای سوری ها نازل شده اند چیست. چرا آنها برای لیبیایی ها نازل نشدند.» لازم به ذکر است محمد العریفی، مفتی وهابی سعودی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که فرشته ها برای کمک به مخالفان سوریه از آسمان نازل شدند./alalam
ali بازدید : 71 نظرات (0)
پدید آورنده : محمدشفق خواتی* ، صفحه 145 چکیده به موضع ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام)، از دو منظر می توان نظر افکند: یکی با این پیش فرض جا افتاده که وی در زندگی علمی خود همواره در تقابل با اهل بیت(علیهم السلام) بوده و به تعبیر برخی، در برابر اهل بیت(علیهم السلام) دکان گشوده بوده است. اما منظر دیگر آن است که اوراقی چند نیز از روابط دوستانه و متلمذانه ابوحنیفه با اهل بیت(علیهم السلام) برخوانده شود و حقایق غیر قابل کتمانی که درباره موضع شیعی گونه وی در منابع شیعی و سنی موج می زند، بازخوانی گردد. از آنجا که سالها بلکه قرنها از منظر نخست به موضع ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام) نگریسته شده، این نوشتار در پی آن است که یک بار هم از قله و فراز دیگری به این وادی نظاره کند و پرده از رخ برخی حقایق غبار گرفته برگیرد. واژه های کلیدی: اهل بیت(علیهم السلام)، امام باقر(علیه السلام)، امام صادق(علیه السلام)، صحابه، ابوحنیفه، بخاری، تشیع، اهل سنت و جماعت، حنفیان، علویان. مقدمه ابوحنیفه نعمان بن ثابت بن مرزبان زوطی در سال 80ق در کوفه و در خانواده ای اصالتاً کابلی به دنیا آمد.1 وی ابتدا به علم کلام روی آورد و با گروههـای گوناگون به مجادله و مناظره پرداخت و حلقه خاصی را در مسجد کوفه به وجود آورد. اما دیری نپایید که از علم کلام سرخورده شد و به علم فقه روی آورد و به حلقه فقهی حمادبن ابی سلیمان (م120ق) پیوست.2 او در سال 150ق در زندان بغداد درگذشت.3 ابوحنیفه در طول تاریخ فرهنگ اسلامی، بیشتر به عنوان فقیه اهل رأی مطرح بوده است. اما مکتب وی در برهه هایی از تاریخ، به عنوان مکتب دو بعدی شناخته می شده است؛ مکتبی که هم از نظام اعتقادی و هم از نظام فقهی برخوردار بوده است. اندیشه های کلامی ابوحنیفه در زمان خود وی اهمیت و شهرت بیشتری داشته و الهام بخش مکاتب متعدد کلامی گردیده است.4 آنچه در این مقال خواهد آمد، بررسی دیدگاه ابوحنیفه درباره اهل بیت(علیهم السلام) و مرجعیت دینی ایشان و.....
ali بازدید : 73 نظرات (0)
توهین کارشناس شبکه وهابی به علمای اهل سنت ؛ علمای حنفی مذهب اهل سنت، عقل ندارند! کارشناس شبکه وهابی کلمه گفت: «عالمان حنفی یا عقل ندارند و یا صد در صد خودفروخته اند چرا که می گویند ما با وهابیت و محمد ابن عبدالوهاب مخالفیم.» به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شبکه های وهابی در ادامه اختلاف اندازی ها و تیشه زدن به اساس اسلام و مسلمین، سیری جدید را در دستور کار خود قرار داده و هر از گاهی به ایجاد اختلاف میان فرقه ها و مذاهب اهل سنت می پردازند. در این راستا سجودی از کارشناسان شبکه وهابی کلمه، طی اظهاراتی به بررسی دلایل شهرت موسس فرقه ضاله وهابیت، محمد ابن عبدالوهاب پرداخته و علت اصلی آن را، تخریب قبور و بارگاه بزرگان بخصوص امامان شیعه دانست. وی سپس با ناراحتی تمام، از علمای حنفی مذهب اهل سنت که از مخالفان وهابیت می باشند، گله گذاری کرده و گفت: « عالمان پیرو مذهب ابوحنیفه، یا عقل ندارند و یا صد در صد خود فروخته اند. چرا که خود را مخالف وهابیت می نامند.» وی در ادامه افزود: «این عالمان حنفی مذهب، توسل به بزرگان دین را همچون شیعیان قبول داشته و با تخریب قبور امامان شیعه مخالف هستند.» وهابیت که نزد شیعیان و اهل تسنن به فرقه ای ضاله شناخته شده است، برای اینکه خود را از مسلمانان معرفی کند دست به هر کاری می زند. این در حالی است که اهل تسنن با تبری جستن از وهابیت، آنها را خارج از اسلام می دانند. در واقع سخنان کارشناس شبکه وهابی کلمه نیز ناشی از همین مطلب است.
ali بازدید : 54 نظرات (0)
علماء ما در اشغال عراق و افغانستان شریک آمریکا بوده اند*سند
مدیر شبکه وهابی وصال حق، در اعترافاتی دور از انتظار، علماء وهابی را شریک آمریکا در اشغال کشور های اسلامی خواند.


به گزارش سرویس دینی جام نیوز مدیر شبکه وهابی وصال حق، برخلاف سیاست های این شبکه و به دلیل ناتوانی از انکار همکاری وهابیت در اشغال کشورهای اسلامی(Occupation of Islamic countries) در اعترافاتی تکان دهنده پرده از این همکاری ها برداشته و گفت: «بارها به گوش خودم از مشایخ ، علماء و مولوی ها یمان شنیده ام که، ما به آمریکا در اشغال عراق و افغانستان کمک کرده ایم.»
گفتنی است همکاری وهابیت با سیاست های غرب، به ظهور وهابیت در عربستان بر می گردد، که بعد از شکست امپراطوری عثمانی(Ottoman Empire) به دست انگلیس در مرکز جهان اسلام مستقر شد تا هیچ وقت جهان اسلام روی وحدت را نبیند.
محققان تاریخ وهابیت ثابت کرده اند که این فرقه در اصل به دستور مستقیم وزارت بریتانیا ایجاد شد، به عنوان مثال کتابهایی چون "پایه های استعمار" از خیری حماد و "تاریخ نجد" از سنت جان ویلبی یا و "خاطرات حاییم وایزمن" اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز "خاطرات مستر همفر" و ...، پرده از این راز برداشته و نقش جاسوسان وزارت مستعمرات انگلیس(British Colonial Office) را در شکل گیری و تثبیت این فرقه، نشان می دهد.
ali بازدید : 161 نظرات (1)


ملازاده کارشناس وهابی شبکه وصال که با کمک های مالی ـ سیاسی رژیم آل سعود، حمایت های بی دریغ می شد در برنامه زنده خود  با تغییر موضعی عجیب و بی سابقه، ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی حامی همیشگی شبکه های ماهواره ای و سایت های وهابی را فردی غیر مسلمان نامید و با الفاظ شیاد و قبر پرست مورد خطاب قرار داد.

پیش از این یکی از مدیران شبکه وصال با جدا شدن از این شبکه تمام قدرت مالی شبکه را با خود از وصال خارج کرده بود که پس از آن شبکه وصال و ملازاده با مشکل مالی جدی روبه رو شد، تا حدی که تامین هزینه های برنامه و فعالیت های اجرایی پشت صحنه را نیز خود ملازاده به تنهایی انجام می دهد.
شایان ذکر است که چند روز قبل ملازاده در شبکه وصال تصریح کرد: «اسپانسرهای مالی به ما وعده هایی داده اند که در صورت محقق نشدن این وعده ها عمر شبکه وصال به پایان خواهد رسید.»
با توجه به این گفته ملازاده و ادعای "مسلمان نبودن ملک عبدالله"، می توان نتیجه گرفت، وعده اربابان ملازاده محقق نشده و او به همراه شبکه وصال به پایان راه خود رسیده اند، از همین رو تحت فشارهای مالی و خلف وعده اربابانش، با اظهار نظری بی سابقه به پادشاه عربستان حمله ور شده است.

برای دیدن فیلم اظهارات وی به این آدرس رجوع نمائید

http://www.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=61833&Serv=17


ali بازدید : 78 نظرات (0)

پاسخ

روايت هجوم ابوبكر و دار و دسته او به خانه صديقه شهيده سلام الله عليها، در كتاب‌هاى متعدد و با سند‌هاى معتبر نقل شده است .

اين روايت ثابت مي‌كند كه ابوبكر دستور حمله به خانه آن حضرت را داده ، به زور وارد خانه شده و و مردان غريبه و نامحرم را وارد حريم رسول خدا صلى الله عليه وآله كرده است . خانه‌اى كه جبرئيل بدون اجازه وارد آن نمي‌شد، دشمنان خدا به زور وارد آن شدند و حرمتش را شكستند .

تعدادى از بزرگان تاريخ اهل سنت؛ از جمله سعيد بن منصور از دانشوران قرن سوم اهل سنت در سنن خودش و همچنين ضياء الدين مقدسى از دانشمندان قرن هفتم اهل سنت در كتاب الأحاديث المختارة، تصريح كرده‌اند كه روايت هجوم ابوبكر به خانه فاطمه زهرا سلام الله عليها معتبر است.

اصل روايت

ابن زنجويه در الأموال، ابن قتيبه دينورى در الإمامة والسياسة، طبرى در تاريخش، ابن عبد ربه در العقد الفريد، طبرانى در المعجم الكبير، مقدسى در الأحاديث المختاره، شمس الدين ذهبى در تاريخ الإسلام و... داستان اعتراف ابوبكر را با اختلاف‌هاى جزئى نقل كرده‌اند كه متن آن را از كتاب الأموال ابن زنجويه،‌ از دانشمندان قرن سوم اهل سنت نقل مى‌كنيم:

أنا حميد أنا عثمان بن صالح، حدثني الليث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمي، حدثني علوان، عن صالح بن كيسان، عن حميد بن عبد الرحمن بن عوف، أن أباه عبد الرحمن بن عوف، دخل على أبي بكر الصديق رحمة الله عليه....

عبد الرحمن بن عوف به هنگام بيمارى ابوبكر به ديدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسي، با او گفت و گوى كوتاهى داشت. ابوبكر به او چنين گفت.....


درباره ما
Profile Pic
سلام . در این وب ساده تحقیقی سعی میکنم انچه مربوط به دفاع از راه حق و صراط مستقیم است ارائه دهم . هیچ خصومت و کینه عامیانه با برادران اهل سنت ندارم و سعی میکنم از راه منطق و دلیل مخاطبان محترم را از خدمات علمی این وب بهرمند کنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آمريكائي ها در افغانستان چه چيزي را دنبال ميكنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 140
  • بازدید کلی : 9,139
  • کدهای اختصاصی
    ------------------ ----------------
    --------------- = --