loading...
علویان هرات
صلوات بر محمد وال محمد دل را جلا می دهد


ali بازدید : 47 نظرات (0)
آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظ اسلام و قرآن را مرهون مواضع حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانسته و گفتند: باید در کنار عزاداری برای اهل‌‌بیت(علیهم السلام) به عنوان اعلام موجودیت شیعه، در عمل فاطمی باشیم.


به گزارش «شیعه نیوز» ، آيت‌الله صافي گلپايگاني، شب گذشته در مراسم آغاز به كار پنجمين سوگواره «حديث غربت» با اشاره به مظلوميت ائمه شيعه به ويژه حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بيان داشتند: شيعيان به عنوان پيروان و ارادتمندان اهل بيت(علیهم السلام) همواره در اعصار و ادوار گذشته مظلوم بوده‌اند و در مقام اظهار ارادت و ولايت به ائمه(علیهم السلام) كمال استقامت را به خرج داده‌اند.

ایشان با بيان اين كه شيعيان در جريان‌هاي سخت و اختناق هاي شديد، استقامت خود را در امر تمسك به اهل بيت(علیهم السلام) به منصه ظهور رساندند، خاطرنشان كردند: امروز هم شيعيان مخلصي كه در اطراف و اكناف عالم هستند، همين لوا و پرچم را بر دست گرفته‌اند.

*شهادت شيعيان غرامت حمايت از ولايت است

آيت‌الله صافي گلپايگاني با اشاره به شهادت شيعيان در كشورهاي پاكستان، افغانستان، عراق و بحرین، اظهار داشت: اينها غرامت‌هايي است كه شيعه براي دفاع از ولايت و طرفداري از حق و حمايت از دين، توحيد، اسلام و قرآن متحمل مي‌شوند.

ایشان با اشاره به برپايي سوگواره حديث غربت، اين گونه برنامه‌ها را تعظيم شعائر اسلامي و توجه دادن مردم به مظلوميت اهل بيت(علیهم السلام) به ويژه حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانسته و گفتند: اين برنامه‌ها براي اثبات مقاصد شيعه و اهل بيت(علیهم السلام) فوق العاده سازنده است.

اين مرجع تقليد، موضع گيري‌هاي حضرت زهرا(سلام الله علیها) پس از رحلت رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) رامورد توجه قرار داد و ابراز داشتند: اگر مواضع آن حضرت در آن شرايط نبود با اختناقي كه به وجود آمده بود، شايد اسلام به طور كلي منقرض می‌شد اما مقاومت حضرت زهرا(سام الله علیها) در آن شرايط باعث ظاهر شدن حق بر مردم شد.

معظم‌له خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد مدينه را از معجزات اهل بيت(علیهم السلام) عنوان كرد و يادآور شدند: در شرايطي كه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) پس از رحلت رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) كه اعظم مصائب بود با آن مواجه شد، انشا آن خطبه در كمال فصاحت و بلاغت متضمن مباني و معاني بلند و بزرگي كه هر چه قدر ما آن را تفسير كنيم و راجع به آن سخن بگوييم، كم است.

آيت‌الله صافي گلپايگاني، عظمت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نمونه عظمت پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) دانست و خاطرنشان كرد: حضور حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد مدينه واقعا براي مردم مثل حضور پيامبر(صلی الله علیه و آله) بود و به همين علت در آن وضعيت همه ساكت و مستمع شدند و جمع زيادي از مردم وقتي صداي حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شنيدند گريه مي كردند.

ایشان از خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان اعلام بطلان شرايط به وجود آمده و اعلام حقانيت اميرالمومنين(علیه السلام) به عنوان يگانه راه حفظ دين، ولايت و حفظ زحمات پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) ياد كرد.

اين مرجع تقليد، حفظ اسلام و قرآن را مرهون مواضع حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و تصريح كردند: هيچ احدي در آن شرايط ويژه‌اي كه پس از رحلت رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) به وجود آمده بود جز حضرت زهرا(سلام الله علیها) نمي توانست به ميدان بيايد و مظلوميت اميرالمومنين(علیه السلام) را فاش كند.

معظم‌له با بيان اين كه فاطمه زهرا(سلام الله علیها) حق عظيمي بر همه دارند، ابراز داشتند: هر چه انسان در مقام تقدير و تشكر باشد، از حق حضرت زهرا(سلام الله علیها) تقدير شاياني نشده است.

* حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه) تمام مقاصد اهل بيت(علیهم السلام) را محقق می‌کند

معظم‌له با بيان اين كه پيامبر(صلی الله علیه و آله) حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بشارت داد كه مهدي(عجل الله تعالی فرجه) از توست، خاطرنشان كرد: اين بدان معني بوده است كه اسلام پيروز است و عاقبت دنيا تحت ولايت اهل بيت(علیهم السلام) قرار خواهد گرفت و حضرت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه) ظهور خواهد كرد و تمام مقاصد اهل بيت (علیهم السلام) به واسطه آن حضرت تحقق مي‌يابد.

*اختلاط زن و مرد مورد رضايت حضرت زهرا(سلام الله علیها) نيست

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه ما بايد در كنار تعظيم شعائر، در عمل هم فاطمي باشيم و به اهل بيت(ع) تمسك داشته باشيم، بر حفظ حجاب تاكيد كرد و اظهار داشت: برخي برنامه‌هايي كه الان وجود دارد، مرضي اهل بيت (علیهم السلام) نيست و حضرت زهرا(سلام الله علیها) ناراحت مي‌شوند كه ببينند كه مسئله محرم و نامحرمي در حال از بين رفتن است و اختلاط مرد و زن وجود دارد.

ایشان  با بيان اين كه تمام مصيبت‌هايي كه حضرت زهرا (سلام الله علیها) متحمل شدند، براي حفظ قرآن بود ، تاكيد كردند: اگر مي‌خواهيم حضرت زهرا(سلام الله علیها) از ما راضي باشند، بايد اساس مقاصد آن حضرت كه حفظ حجاب، امر به معروف و نهي از منكر و... بوده است، حفظ شود.

*عزاداری اهل‌بیت(علیهم السلام)، اعلام موجودیت شیعه است

آيت‌الله صافي گلپايگاني عزاداري براي اهل بيت(علیهم السلام) را اعلام موجوديت شيعه دانست و يادآور شد: ما به وسيله اين عزاداري‌ها اعلام مي كنيم كه ما متمسك به اهل بيت(علیهم السلام) هستيم و هدايت و تعليمات ما از آنها گرفته شده است.

بر اساس اعلام ستاد خبري سوگواره«حديث غربت»، معظم‌له در پايان بار ديگر ضمن تقدير از برگزار كنندگان اين سوگواره، گفتند: كاش من هم در خدمت شما بودم و در همين خدماتي كه انجام مي‌داديد شركت مي‌كردم؛ زيرا مشاركت در اين گونه برنامه ها و ابراز علاقه به اهل بيت(علیهم السلام) براي هر كسي افتخار است.
ali بازدید : 54 نظرات (0)
به گزارش «شیعه نیوز» متن این استفتاء به شرح زیر است :
 
بسمه تعالي
 محضر مبارك مرجع عاليقدر آيت الله صافي گلپايگاني مدظله

با سلام و احترام؛

ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا دختر گرامي پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله، بفرماييد با توجه به معلوم‌نبودن دقيق تاريخ شهادت آن بزرگوار، بهترين ايام جهت عزاداري براي حضرت چه روزهايي است؟ و بهترين نوع عزاداري در اين شهادت عظمي چيست؟

 با تشكر/جمعي از مؤمنين
 
بسم الله الرحمن الرحيم

 عليكم السلام و رحمة الله
 نسبت به روز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليها اقوال مختلفي ذكر شده است، لكن آنچه بيشتر مورد توجّه علماء واقع شده است فاطميه اول و فاطميه دوّم در ماه جمادي الاولي و جمادي الثانية است؛ و شايسته است كه شيعيان از روز سيزدهم جمادي الاولي تا سوّم جمادي الثانية سوگوار، و با انجام مراسم عزاداري آن حضرت، ارادت و مودّت خود را به اهل بيت عليهم‌ السلام اظهار نمايند، و از انجام مراسمي‌ كه موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب نمايند.
 
و بهترين عزاداري، بيان فضائل و مناقب و مصائب آن حضرت و ذكر اخلاق و سيره عملي و دفاع ايشان از امام مظلوم حضرت اميرالمؤمنين عليه ‌السلام است كه در همه اعصار بايد براي مردم تبيين شود.
 ان‌شاء الله تعالي مؤمنين با تمسّك به قرآن و عترت به بهترين صورت ممكن به ساحت مقدّس آن بزرگوار عرض ادب و اخلاص نمايند، به ويژه بانوان متدينه با حفظ حجاب و عفّت و پاكدامني، ايشان را الگوي خود قرار دهند.

 لطف الله صافي/10 جمادي الاولي1433
درباره ما
Profile Pic
سلام . در این وب ساده تحقیقی سعی میکنم انچه مربوط به دفاع از راه حق و صراط مستقیم است ارائه دهم . هیچ خصومت و کینه عامیانه با برادران اهل سنت ندارم و سعی میکنم از راه منطق و دلیل مخاطبان محترم را از خدمات علمی این وب بهرمند کنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آمريكائي ها در افغانستان چه چيزي را دنبال ميكنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 125
  • بازدید کلی : 9,124
  • کدهای اختصاصی
    ------------------ ----------------
    --------------- = --