loading...
علویان هرات
صلوات بر محمد وال محمد دل را جلا می دهد


ali بازدید : 385 نظرات (0)
رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان، ترس از اسلام و شیعه هراسی را مهمترین توطئه دشمنان در کشور افغانستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محقق بعد از ظهر سه شنبه در همایش "دین، فرهنگ و رسالت علمای افغانستان" که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ص) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز فصلی نوینی در افغانستان آغاز شده و فضای باز رسانه‌ای و سیاسی پیش آمده و حدود 10 تلویزیون متعهد داریم که وظیفه مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج اسلام را دارند.

وی افزود: جو اسلام هراسی و شیعه هراسی و مجاهده و هزاره هراسی از توطئه های دشمنان در افغانستان است و آن را ترویج می کنند و آنچنان بسیج شده اند که مردم را از روآوردن به اسلام بترسانند و بگویند اگر به اسلام روآورید همان وضعیت طالبان ایجاد خواهد شد.

محقق عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اساس همه فرایض اسلامی است اما دشمنان می خواهند آن را نماد بدبختی ما جلوه دهند، علمای اسلامی باید طوری این موضوع را تبیین کنند که امر به معروف و نهی از منکر برای ما افتخار شود.

اسلام با زیبایی معرفی شود

رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان گفت: علما باید اسلام را با چهره ای زیبا و قشنگ به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به سیاست شیعه هراسی در افغانستان بیان کرد: میلیاردها دلار در افغانستان برای ترویج ابتذال و جنگ خرج کرده‌اند اما ایران را متهم به دخالت در این کشور می‌کنند در حالیکه ایران جز ارسال کتاب و ... کار دیگری نکرده و نمی‌کند و ای کاش همه دخالتها از این نوع بود و افغانستان مهد کتاب و علم می‌شد.

محقق عنوان کرد: هر چه مایه افتخار برای ماست می‌خواهند مایه ننگ ما جلوه دهند در حالیکه مجاهدان شیعه و سنی افغانی مقابل رژیم شوروی ایستادند تا آنان را بیرون کردند.

وی افزود: علیه ما برنامه ریزی و حزب سازی شد و امروز بیش از 100حزب درست کرده اند تا جای احزاب جهادی را بگیرند اما ریشه احزاب جهادی محکمتر از گذشته شده است.

 
ali بازدید : 50 نظرات (0)

آنچه باعث خرسندی و شادباش می باشد این است که آوازه حق گرائی مردم دین دار افغانستان روز به روز بیشتر به گوش می رسد .

امسال در ایام فاطمیه که بیانگر سوگ خاندان ال محمد است در شهر بغلان مراسم ذکر مصیبت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها انهم در مسجدی با نام ان بانوی دوعالم برگزار شده است.

آقای موسوی امام جمعه ولایت بلخ طی سخنانی در این محفل معنوی به ذکر اوصاف ریحانه النبی زهرای مرضیه سلام الله علیها پرداخت.وی افزود تدوین این چنین برنامه های دینی برای ارج نهی به مقام بزرگان دین و انتقال مفاهیم اسلامی مفید است .

 

 

ali بازدید : 62 نظرات (0)

با امضاء توافقنامه جدید که قرار است هفته آینده بین افغانستان، ایران و پاکستان امضاء شود، مهاجرین افغان میتوانند تا سال 2017 میلادی در کشور های مذکور باقی بمانند.

این مطلب را عبدالصمد حامی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در نشستی تحت عنوان "موج جدید مهاجرین افغان ها از راه های غیر مصون عوامل، حقایق و راه حل" که از سوی بنیاد فکری محمود طرزی برگزار شده بود، ابراز کرد و گفت:

"ما استراتژی جدید منطقه ای را که می تواند راه حلی برای مهاجرین افغان باشد، آماده کرده ایم و توافق ایران و پاکستان را نیز باخود داریم که آنرا هفته آینده در سویس به امضاء خواهیم رساند."

وی افزود که درین استراتژی، ایران و پاکستان با افغانستان توافق کرده اند تا سال 2017 حتا یک مهاجر افغان را به صورت اجباری از کشورهای شان اخراج نمی کنند.

حامی گفت: ایران و پاکستان در توافقی که با ما کرده اند، حق ندارند مهاجران افغان را از کشور های شان اخراج کنند، مگر اینکه خود آنان به صورت منظم و داوطلبانه راهی میهن خود شوند.

در گزارشی که چندی پیش از سوی دفتر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان منتشر شده بود، از افزایش 25 درصدی مهاجرت افغانها درمقایسه با سال گذشته در نقاط مختلف جهان خبر داده شده بود.

بر اساس این گزارش، در سال 2011 میلادی بیش از 30 هزار افغان از ماه جنوری تا نوامبر به کشور های مختلف جهان در خواست پناهندگی داده بودند.

معین وزارت مهاجرین و عودت کنندگان یگانه علت پناهندگی افغانها به کشور های خارجی را ناامنی، فقر و بیکاری خواند و افزود: بی ثباتی اقتصادی، فقر، نبود زمینه تحصیل، بیکاری و مشکلات امنیتی از مهمترین عوامل مهاجرت غیرقانونی افغانها به خارج میباشد.

وی در ادامه گفت: در 90 کشور دنیا بیش از شش میلیون افغان زندگی میکنند که سه میلیون آن پناهنده، 2،5 میلیون مهاجر و نیم میلیون نفر دیگر پناهجو هستند.

وی مشکلاتی را که پناهجویان افغان در مسیر راه آسیا تا اروپا متقبل می شوند تایید کرد و گفت که دلیل عمده آن مهاجرت غیر منظم میباشد که این وزارتخانه همواره در تلاش بوده است تا مهاجرت ها را به شکل منظم عیار بسازد.

حامی گفت از فعالیت های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان برای جلوگیری از مهاجرت های نامنظم یاد کرد و آگاهی دهی بیشتر مردم از خطرات اینگونه مهاجرت هارا یکی از نمونه های این فعالیت ها دانست.

وی خاطر نشان ساخت که در ایران نهصد و سی هزار افغان به عنوان پناهنده زندگی میکنند که تحت حمایت سازمان ملل هستند و 1،4 میلیون نفر به عنوان مهاجر زندگی میکنند که از این حمایت برخوردار نیستند، چون در افغانستان مورد تهدید قرار ندارند و دلایل مهاجرت آنانرا نبود کار، تحصیل و فرهنگ شهرنشینی عنوان شده است.

از سوی دیگر اسرار احمد، رییس جنبش جوانان آگاه افغانستان گفت که جوانان نه تنها در خارج از کشور با مشکلات مواجه اند، بلکه در داخل کشور نیز از سوی بعضی گروه های خاص به خشونت و دهشت افگنی تشویق میشوند.

وی عامل اصلی مهاجرت شماری از جوانان را به کشورهای خارجی نبود محیط کار، تحصیل و بی برنامگی برخی از وزارت های ذیربط خواند و افزود: این وزارتخانه ها باید برنامه های مشخصی را جهت کاریابی و آگاهی جوانان در مورد خطرات مهاجرت های غیرقانونی رویدست بگیرند.

قابل ذکر است که همه ساله هزاران تن افغان به دلایل مختلف بیکاری، فقر، بی ثباتی اقتصادی و سایر مشکلات از راههای غیرقانونی مجبور به مهاجرت به خارج از کشور می شوند که تعدادی از آنان در طول راه با مشکلات زیادی از جمله تهدید مرگ مواجه می شوند.

ایرکا

درباره ما
Profile Pic
سلام . در این وب ساده تحقیقی سعی میکنم انچه مربوط به دفاع از راه حق و صراط مستقیم است ارائه دهم . هیچ خصومت و کینه عامیانه با برادران اهل سنت ندارم و سعی میکنم از راه منطق و دلیل مخاطبان محترم را از خدمات علمی این وب بهرمند کنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آمريكائي ها در افغانستان چه چيزي را دنبال ميكنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 120
  • بازدید کلی : 9,119
  • کدهای اختصاصی
    ------------------ ----------------
    --------------- = --