loading...
علویان هرات
صلوات بر محمد وال محمد دل را جلا می دهد


ali بازدید : 83 نظرات (0)

عقب نشینی عالم وهابی از فتوای ضد شیعی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ محکومیت شدید اللحن علمای شیعی، مفتی وهابی را مجبور به عقب نشینی از مواضع توهین آمیز خود به شیعیان کرد.

در پی واکنش شدید علمای شیعی در عربستان و دیگر کشورها نسبت به اظهارات توهین آمیز "سلطان بن زاحم"، عالم وهابی، به شیعیان، وی در اظهاراتی در اتاق "غدیر" برنامه گفتگوی اینترنتی "پالتاک" از مواضع خود عقب نشینی کرد.

بر اساس این گزارش "بن زاحم" اظهار داشت: به دنبال توهین به شیعیان عربستان نبوده است و آنان برادران دینی و ملی ما هستند.

وی در عین حال نسبت به واکنش هایی که از ناحیه شیعیان در مقابل اظهاراتش نشان داده شد، اظهار تعجب کرد و برخی از علمای شیعی عربستان را به فرافکنی و به کارگیری اعتراض در جهت تبلیغ اعتقادات خودشان متهم کرد.

این مفتی وهابی در ادامه گفت: برخی از اینکه دیگران دچار لغزش و خطا می شوند احساس خوشحالی میکنند.

بن زاحم در ادامه خاطر نشان کرد: هرکسی که شهادتین را به زبان آورد مسلمان است و احکام اسلام بر او جاری است.

مفتی وهابی اظهارات خود در اتاق گفتگوی اینترنتی "الغدیر" را نشانه ای برای پذیرش اشتباه خود از نسبت ناروا به شیعیان دانست و مخالفت خود را با تبعیض طائفی اعلام کرد.

البته این مفتی وهابی در میان اظهارات خود در برنامه گفتگوی اینترنتی "پالتاک"، سعی کرد، اظهارات توهین آمیز خود را به طور کامل نقض نکند و گفت: من از نظر خود عقب نشینی میکنم ولی عذرخواهی نمی کنم.

گفتنی است "سلطان بن زاحم" چند روز پیش در اظهاراتی توهین آمیز از طریق شبکه های اجتماعی "تویتر" مدعی شد: "معتقدم اگر شیعیان مورد آزمایش قرار بگیرند، فقط تعداد بسیار کمی از آنها فرزند پدران خود هستند!!!".

توهین بسیار رکیک این عالم سعودی با واکنش و اعتراض های گسترده ای در داخل عربستان و شیعیان سراسر دنیا مواجه شد.
ali بازدید : 162 نظرات (0)

هدف و منظور ما از نقل اين احاديث شريف در منقبت حضرت صديقه زهرا سلام الله عليها، اين است كه بر همگان ثابت شود موضوع محبت و يارى آن حضرت ، و يا بغض و دشمنى و اذيت او، عينا همانند محبت و دوستى با پيامبر اكرم (ص ) و يا عدوات و عناد نسبت به مقام نبوت است و اعتقاد داشتن به اين مطلب ، هرگز منحصر به يك مذهب خاص نيست ، بلكه اين موضوع كاملا اسلامى و كلى است ، بدون ترديد از معتقدات تمام مسلمين جهان است .

((اخذ الرسول الاكرم صلى الله عليه وآله بيد الحسن والحسين فقال : من احبنى و احب هذين و اباهما و امهما كان معى فى درجتى يوم القيامة ))
((رسول خدا(ص ) دست حسنين را گرفت و فرمود: هر كس مرا، و اين دو فرزند مرا، و پدر و مادر اين دو را دوست بدارد، روز قيامت با من همدرجه خواهد بود.))
هم درجه بودن با پيامبر اكرم (ص ) مطلبى است كه جا دارد به طور تفضيل درباره آن بحث و بررسى بعمل آيد تا كاملا موضوع بر همگان روشن گردد.
آيا چگونه امكان دارد كسى در روز قيامت با رسول خدا(ص ) هم درجه باشد؟
مگر بشرى مى تواند به درجه رفيع و بى نظير پيامبر اكرم (ص ) نائل شود؟
آيا چطور ممكن است كه انسانى به درجه والاى دسترسى پيدا كند؟ در اين كلام حضرت رسول (ص ) يك سر مگو، ويا يك راز گفتنى نهفته است و آن عبارت از اين است كه آن حضرت مى خواهد بگويد، هر كس مرا و عترت مرا دوست بدارد به درجه مؤ منين به ولايت نائل شده است ، و با من در رديف مولايان ، و در صف معتقدين به ولايت قرار دارد، اگرچه در اين صف و در اين درجه ، هر فردى داراى رتبه متفاوت و مخصوص به خود مى باشد، چنان كه موحدان و افراد با ايمان را در روز قيامت درجات متفاوت بيشمارى است ، مؤ منين به ولايت را نيز به تعداد افرادشان درجاتى است ولى در عين حال همه آنان ، در صف موحدين ، در صف معتقدين ، و در درجه مومنين به ولايت به محمد بن عبدالله (ص )، هم صف ، هم رديف ، هم دين ، و هم درجه اند (و يا به عبارت ديگر، ممكن است عده اى به درجه شهادت نائل آيند ولى رتبه و مقام معنوى هر يك با ديگرى متفاوت بوده ، و تنها در مرتبه شهادت همه با نسبت هاى مختلف ، مشترك باشند و با حفظ مراتب و مقامات مخصوص به خود، يكديگر هم صف و همرديف ).
بايد توجه داشت كه درجات معنوى به تعداد افراد بشر متفاوت است ، مثلا جميع موحدين اگر چه به (درجة التوحيد) نائل شده ، و با يكديگر در اين موضوع نزديك و هم درجه اند، ليكن خود اين درجه ، انبيا دارد، اوصيا دارد، علما دارد، شهدا دارد، مخلصون دارد، كه هر يك را مقام و مرتبه بسيار متفاوت و مخصوص به خود است ، و تنها در موحدين بودن با هم مشتركند، و عينا همين گونه است ((درجة الولايت )) و ((درجة المحبت ))
روايت مورد بحث را عده اى از علماء سنى در كتابهاى خود نقل كرده اند كه از جمله آنان : ((احمد بن حنبل )) امام حنابله در ((مسند)) - ((ترمذى )) در ((جامع صحيح )) كه يكى از صحاص ششگانه است - ((خطيب بغدادى )) در تاريخش - ((ابن عساكر)) در تاريخش - ((جزرى )) در ((اسنى المطالب )) - ((ابن اثير))در ((اسدالغابه )) - ((ابوالمظفر)) در ((تذكره )) - ((محب الدين طبرى )) در ((رياض )) و ((ذخاير)) - ((ابن حجر)) در ((تهذيب )) و ((صواعق )).
ابن حجر در تشريح حديث مذكور مى فرمايد:.......

ali بازدید : 94 نظرات (0)


سؤال :

اگر جز (اشهد ان على ولى الله) در اذان چيزى اضافه كنيم مثل (اشهد ان عليا و ابناءه المعصومين حجج الله) يا (اشهد ان عليا حجة الله) حرام است؟ يا چه حكمى دارد؟

جواب :

اشكال ندارد.

سؤال :

اگر شخصی جمله، (اشهد ان على ولى الله) را به قصد اذان گفت، حرام است؟ و يا اذان صحيح نيست؟

جواب :

اگر قصد به تشريع و خصوصيت بگويد جايز نيست ولى اذان صحيح است.



خمس مال

سؤال :

من در دبی تجارت میکنم من خمس از درامد خالص و بعضی از اقلام در انبار به فروش نمیرسد و سال بعد با کالاهای جدید قاطی میشود وسال دوباره به اخر میرسد و دوباره خمس باید پرداخت کنم؟ لطفا توضیح دهید؟

جواب :

در اخر سال خمسی موجودی را حساب کنید و خمس انرا بدهید و در سال بعد همین کار را انجام دهید و فقط مقدار خمس سال گذشته را کم کنید .۱

سؤال :

۱- پولی را که انسان بابت خريد خانه جمع آوری می کند خمس دارد؟

۳- پولی را که فرد به فرد ديگر قرض می دهد خمس دارد؟
۲- پولی را که فرد در قرارداد به رهن واجاره بعنوان قرض الحسنه به موجر می پرداخت خمس دارد؟

جواب :

هر سه مورد خمس دارد.۲

سؤال :

آيا استفاده از کتب وجزواتی که سال گذشته به آنها نياز داشته ام واکنون يک سال از آخرين مورد استفادۀ آنها گذشته است جايز است يا بايد خمس آنها را بدهم؟

جواب :

خمس ندارد.۳

سؤال :

مهریه من شامل سکه طلا می باشد. من چند عدد از آنها را دریافت نموده ام، اگر یک سال خمسی از آن بگذرد در حالی که مهریه می باشد آیا به آن خمس تعلق می گیرد یا نه؟

جواب :

مهری را که زن می گیرد، و مالی را که مرد عوض طلاق خلع می گیرد، و همچنین دیه ای که دریافت می شود، خمس ندارد. و همچنین است ارثی که بر اساس قواعد معتبر در باب ارث به انسان می رسد.۴

سؤال :

۱- آيا مى شود از خمس امسال مال پارسال را داد؟



۲- پيش پول خانه كه مستأجرها بعد از مدتى آن را از صاحبخانه مى گيرند و قصد خريد خانه دارند تا چه موقع مي تواند بدون دادن خمس آن را نگهدارند تا به مقصد برسند؟




۳- سيد فقيري كه فوت كرده و يك فرزند و نوادگانش به فكر دادن دين و نمازش نيستند آيا مى توان از سهم امام (ع) آن را ادا كرد؟


جواب :

۱- مانعى ندارد و اگر مالى كه مى خواهيد خمس آن را بدهيد موجود است بايد ربع آن را به عنوان خمس بدهيد.



۲- سر سال بايد خمس آنرا بدهند و در صورت زحمت دستگردان كنند.



۳- اگر مورد استفاده بوده يا هست خمس ندارد.




  سؤال :

مقدارى ديسك هاى مذهبى براى فروش تهيه كرده ام. چند روزى است كه به سال خمسى رسيده ام با توجه به اينكه هيچ يك از اين ديسك ها را نتوانسته ام بفروشم و سودى بدست نياورده ام آيا بايد خمس اين ديسك ها را پرداخت كنم؟

جواب :

بايد خمس آنها را پرداخت كنيد.

سؤال :

آيا هزينه ثبت نام حج تمتع که سال از آن گذشته باشد خمس دارد ؟

جواب :

اگر حج بر او مستقر نبوده خمس دارد .

سؤال :

من سال گذشته مقداري طلا خريدم و آن را براي پوشيدن در اختيار مادرم گذاشتم و قرار شد در هنگام نياز آنها را به من پس بدهد . با توجه به اينکه بنده هنوز تحت تکفل پدرم مي باشم و اين اموال هديه بوده اند آيا بر آنها خمس تعلق مي گيرد ؟

جواب :

خمس دارد

سؤال :

به جهاز دختر خمس تعلق مي گيرد ؟

جواب :

اگر به مقدار متعارف باشد تخميس آن لازم نيست .

سؤال :

زني هستم با سه فرزند از همسرم طلاق گرفتم براي امرار معاش فرزندانم خانه ام را فروختم و با آن يک ماشين تهيه کردم و خانه اجاره نمودم آيا به اين مال

خمس تعلق ميگيرد؟

جواب :

خمس ندارد.
ali بازدید : 63 نظرات (2)

به دنبال بحث ممنوعیت حجاب در ایتالیا، مجلس این کشور قانون منع حجاب را به رأی گذاشت که جولیانو آماتو، وزیر کشور ایتالیا با آن مخالفت کرد.






"جولیانو آماتو" وزیر کشور ایتالیا با آوردن استدلالی جالب، به دفاع از حجاب پرداخت و با منع آن به شدت مخالفت ورزید.
وزیر کشور ایتالیا طی اظهاراتی به مخالفان حجاب در کشورش، در این باره گفت: «وقتی همه ما می دانیم که حضرت مریم(س)، مادر حضرت عیسی مسیح(ع) حجاب بر سر می کرد، چگونه انتظار دارید من زنان را از سر کردن حجاب منع کنم؟!»
گفتنی است جولیانو آماتو پس از آوردن این استدلال، با امضای قانونی که به موجب آن استفاده از حجاب در ایتالیا ممنوع خواهد شد، مخالفت ورزید.
ali بازدید : 103 نظرات (0)

علما و اساتید الازهر مصر ضمن بیان اینکه همه مسلمانان دارای اصولی واحد هستند که آن ها را گردهم می آورد، از پخش برنامه های ضد شیعی و تفرقه گرا از سوی شبکه ماهواره ای 'المجد' به شدت انتقاد کردند.





علمای الازهر با اشاره به برنامه اخیر شبکه وهابی "المجد" و مقایسه طعنه آمیز حجاب بین شیعیان و اهل سنت در این برنامه، تاکید کردند: «این اقدامات روشی برای برانگیختن فتنه و ایجاد تنش در جهان اسلام است.»
"دکترمحمد الدسوقی"، استاد شریعت اسلامی در دانشگاه الازهر با انتقاد از شبکه وهابی المجد، اظهار داشت: «شبکه های ماهواره ای باید مردم را حول یک کلام واحد گردهم آورد نه اینکه باعث ایجاد تفرقه بین آنها شود.»
وی افزود: «همه مسلمانان دارای اصولی واحد هستند که آن ها را گردهم می آورد. مذاهب فقهی دارای روابط قوی و مشترکات فراوان هستند و امامان مذاهب نیز در زندگانی خویش تصویری زیبا از همکاری علمی و برادری به نمایش گذاشتند.»
"دکترنادیة مصطفى" استاد روابط بین الملل در دانشگاه قاهره نیز در این رابطه گفت: «ظهور و پیدایش شبکه های ماهواره ای تفرقه افکن پس از حضور نظامیان آمریکایی در منطقه و اشغال عراق توسط آنها شکل گرفت.»
وی افزود: «آنها تنها راه ادامه اشغال و چپاول اموال مسلمانان را در ایجاد شکاف مذهبی بین آنها می دانند و لذا برای این کار از تاسیس شبکه های ضد وحدت حمایت می کنند.»
"شیخ محمود عاشور"، از اساتید الازهر است که او نیز حضور پررنگ شبکه های دینی تندرو را در سایه کم اثر شدن شبکه های میانه رو در جهان اسلام توصیف کرد و نسبت به بروز بحران و فتنه مذهبی بین شیعه و سنی هشدار داد.
گفتنی است شبکه وهابی المجد در روزهای اخیر، حملات خود بر ضد شیعیان را گسترش داده تا جایی که "عبدالله الداوود" مجری این شبکه در اظهاراتی توهین آمیز، گفت: «حجاب شیعیان تنها برای پنهان ساختن عقیده منحرف آنان به کار برده می شود.»/abna

تعداد صفحات : 12

درباره ما
Profile Pic
سلام . در این وب ساده تحقیقی سعی میکنم انچه مربوط به دفاع از راه حق و صراط مستقیم است ارائه دهم . هیچ خصومت و کینه عامیانه با برادران اهل سنت ندارم و سعی میکنم از راه منطق و دلیل مخاطبان محترم را از خدمات علمی این وب بهرمند کنم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آمريكائي ها در افغانستان چه چيزي را دنبال ميكنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 153
  • بازدید سال : 241
  • بازدید کلی : 9,240
  • کدهای اختصاصی
    ------------------ ----------------
    --------------- = --